Tänasel Euroopa Liidu rahandusministrite
kohtumisel oli laual taas ELi eesistujariigi Prantsusmaa ettepanek mootorikütuse
käibemaksule lagi kehtestada, et kütuse kallinemist veidigi ohjata.
See ei leidnud toetust.
„Tõdesime, et kõikvõimalikud maksumeetmed ei ole edasiviiv tee,” ütles rahandusminister Ivari Padar Brüsselis pärast kohtumist. „On selge, et kütuse hinnad jäävadki kõrgeks. Tänapäeval tuleb tõsiselt vaadata ikka energia säästu poolt,” jätkas ta.
Samas ütles Padar, et kui juba nafta ümber arutatakse, siis tuleb "pilti võtta" ka gaasi hind, mis samuti on teinud "suuri jõnkse". Tuleb vaadata, kus on sellise hinna põhjus, et võimalikult välistada spekulatsiooni võimalused. "Ja muidugi ka diktaadi," lisas ta.
Välisagentuurid tsiteerisid Saksamaa rahandusministrit Peer Steinbrücki, kes samuti Prantsusmaa ettepanekuga ei lepi.
„Saksamaa on lühiajaliste maksumeetmete vastu, mis ei võimalda majandusel kõrgete kütusehindadega kohaneda,” ütles Steinbrück. „Meil tuleb endale aru anda, et energiasektoris on tegemist välise hinnašokiga, mida ei suuda mõjutada ei Euroopa Keskpank, Euroopa Liit ega üksikud liikmesriigid,” ütles Steinbrück. „Meil tuleb seda tunnistada, selle asemel, et inimestele tühje lubadusi jagada,” tsiteeris agentuur Reuters.
Küll aga otsustasid ministrid hakata iganädalaselt avalikustama ELi kütusevarude seisu, et turg oleks võimalikult läbipaistev.
Seotud lood
Prantsusmaa rahandusminister Christine
Lagarde ütles G8 rahandusministrite kohtumisel, et Prantsusmaa kavatseb võidelda
kütuse käibemaksu külmutamise eest kui riigist saab 1. juulil Euroopa Liidu
eesistujariik.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.