Homme uut laeva Helsingi-liinile saatev
laevandushiid Tallink vajub börsilainetustes üha sügavamale, olles kaotanud
peaaegu kaks kolmandikku oma parimate päevade väärtusest.
Eile vajus Tallinki aktsia esimest korda kauplemisajaloo jooksul allapoole kümne krooni piiri, lõpetades kauplemispäeva 9,7 krooni tasemel, veel mullu veebruaris ulatus aktsia hind 25,97 kroonini, kirjutas Postimees.
Tallinki aktsia alustas börsil 2005. aasta detsembris 91,06-kroonise avamishinnaga, kuid toonased aktsiad jagati hiljem neljaks, mistõttu võib praeguse aktsia avahinnaks pidada 22,77 krooni.
Nii Hansapanga analüütik Sander Danil kui ka portaali tarkinvestor.ee asutaja Kristjan Lepik rõhutasid aktsia hinda kommenteerides, et suurt rolli selle madalseisus etendavad üldised nigelad meeleolud börsil.
Samas rõhutas Lepik ka Tallinkiga seotud suuri riske nagu ettevõtte märkimisväärne laenukoormus. «Tallink tuli börsile ajal, kui selliseid otsuseid tehti ilma põhjalikuma analüüsita – kaks eelnevat IPOt (aktsiate esmast avalikku pakkumist ehk börsiletulekut – toim) olid olnud edukad,» selgitas Lepik.
Seotud lood
Ehkki Tallink põhjendab oodatust kehvemaid
majandustulemusi peamiselt kütusehindade ja intressikulude tõusuga, tundub
mulle, et Läänemere suurima laevanduskontserni peamine kirstunael on hoopis
klientide ja turuosa kaotamine Soome-Rootsi laevaliinidel ning nendel turgudel
konkurendile Viking Line'ile allajäämine.
Kuna palgaläbirääkimised meremeeste
ametiühingu ja Tallinki vahel on arenenud vaevaliselt, on laevafirma töötajad
valmis oma õiguste nimel ka streikima.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.