Ehkki Tallink põhjendab oodatust kehvemaid
majandustulemusi peamiselt kütusehindade ja intressikulude tõusuga, tundub
mulle, et Läänemere suurima laevanduskontserni peamine kirstunael on hoopis
klientide ja turuosa kaotamine Soome-Rootsi laevaliinidel ning nendel turgudel
konkurendile Viking Line'ile allajäämine.
Tõsi, ka Tallink ise on seda möönnud nii finantsaasta kolmanda kvartali tulemuste kommentaaris kui ka selle aasta kohta antud kasumihoiatuses, kus kolmanda põhjusena on toodud "mõnede liinide madalad veomahud". Tõsi ta on, need "mõned liinid" kulgevad Soome ja Rootsi vahet ning eelmisel finantsaastal andsid poole Tallinki käibest. Tallinki müügitulu nendel laevaliinidel oli eelmisel finantsaastal 5,7 miljardit krooni, moodustades 48 protsenti kontserni 11,9 miljardi suurusest kogukäibest (Tallinki finantsaasta lõpeb 31. augustil).
Möödunud finantsaastal reisis Tallinki laevadel kokku 6,87 miljonit reisijat, neist pea pool (3,23 miljonit) Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Sõiduautode ülevedude mahtudest moodustasid Soome ja Rootsi vahelised liinid 34 protsenti ning kaubavedude mahtudest 35 protsenti.
Seotud lood
Laevakompanii AS Tallink Grupp teatas
34,2 miljoni krooni suurusest kahjumist kolmandas kvartalis.
Tallinki kommunikatsiooni juhi Luulea Lääne
sõnul on kodulehe puhul kõige olulisem loogiline ja selge ülesehitus.
Homme uut laeva Helsingi-liinile saatev
laevandushiid Tallink vajub börsilainetustes üha sügavamale, olles kaotanud
peaaegu kaks kolmandikku oma parimate päevade väärtusest.
Eelmisel nädalal kasumihoiatuse andnud
Tallink Grupp lubab kokku hoida, kust vähegi võimalik. Tallinki aktsiat
soovitavad osa analüütikuid endiselt osta.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?