Ehkki Tallink põhjendab oodatust kehvemaid
majandustulemusi peamiselt kütusehindade ja intressikulude tõusuga, tundub
mulle, et Läänemere suurima laevanduskontserni peamine kirstunael on hoopis
klientide ja turuosa kaotamine Soome-Rootsi laevaliinidel ning nendel turgudel
konkurendile Viking Line'ile allajäämine.
Tõsi, ka Tallink ise on seda möönnud nii finantsaasta kolmanda kvartali tulemuste kommentaaris kui ka selle aasta kohta antud kasumihoiatuses, kus kolmanda põhjusena on toodud "mõnede liinide madalad veomahud". Tõsi ta on, need "mõned liinid" kulgevad Soome ja Rootsi vahet ning eelmisel finantsaastal andsid poole Tallinki käibest. Tallinki müügitulu nendel laevaliinidel oli eelmisel finantsaastal 5,7 miljardit krooni, moodustades 48 protsenti kontserni 11,9 miljardi suurusest kogukäibest (Tallinki finantsaasta lõpeb 31. augustil).
Möödunud finantsaastal reisis Tallinki laevadel kokku 6,87 miljonit reisijat, neist pea pool (3,23 miljonit) Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Sõiduautode ülevedude mahtudest moodustasid Soome ja Rootsi vahelised liinid 34 protsenti ning kaubavedude mahtudest 35 protsenti.