• OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga0,85%878,29
  • OMX Tallinn0,46%1 737,53
  • OMX Vilnius0,11%1 041,67
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,12%8 080,62
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,3
  • OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga0,85%878,29
  • OMX Tallinn0,46%1 737,53
  • OMX Vilnius0,11%1 041,67
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,12%8 080,62
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,3
  • 30.07.08, 09:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki kirstunaelaks Soome-Rootsi liinid

Ehkki Tallink põhjendab oodatust kehvemaid majandustulemusi peamiselt kütusehindade ja intressikulude tõusuga, tundub mulle, et Läänemere suurima laevanduskontserni peamine kirstunael on hoopis klientide ja turuosa kaotamine Soome-Rootsi laevaliinidel ning nendel turgudel konkurendile Viking Line'ile allajäämine.
Tõsi, ka Tallink ise on seda möönnud nii finantsaasta kolmanda kvartali tulemuste kommentaaris kui ka selle aasta kohta antud kasumihoiatuses, kus kolmanda põhjusena on toodud "mõnede liinide madalad veomahud". Tõsi ta on, need "mõned liinid" kulgevad Soome ja Rootsi vahet ning eelmisel finantsaastal andsid poole Tallinki käibest. Tallinki müügitulu nendel laevaliinidel oli eelmisel finantsaastal 5,7 miljardit krooni, moodustades 48 protsenti kontserni 11,9 miljardi suurusest kogukäibest (Tallinki finantsaasta lõpeb 31. augustil).
Möödunud finantsaastal reisis Tallinki laevadel kokku 6,87 miljonit reisijat, neist pea pool (3,23 miljonit) Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Sõiduautode ülevedude mahtudest moodustasid Soome ja Rootsi vahelised liinid 34 protsenti ning kaubavedude mahtudest 35 protsenti.

Seotud lood

Uudised
  • 18.07.08, 10:44
Tallinki kahjum oli 34,2 mln krooni
Laevakompanii AS Tallink Grupp teatas 34,2 miljoni krooni suurusest kahjumist kolmandas kvartalis.
Uudised
  • 25.07.08, 16:08
Tallink: kõige olulisem on selge ülesehitus
Tallinki kommunikatsiooni juhi Luulea Lääne sõnul on kodulehe puhul kõige olulisem loogiline ja selge ülesehitus.
Uudised
  • 15.07.08, 09:54
Tallink hulbib börsilaineis põhja ligidal
Homme uut laeva Helsingi-liinile saatev laevandushiid Tallink vajub börsilainetustes üha sügavamale, olles kaotanud peaaegu kaks kolmandikku oma parimate päevade väärtusest.
Uudised
  • 21.07.08, 08:17
Tallink tõmbab kulud kokku
Eelmisel nädalal kasumihoiatuse andnud Tallink Grupp lubab kokku hoida, kust vähegi võimalik. Tallinki aktsiat soovitavad osa analüütikuid endiselt osta.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele