LHV analüütik Sten Pisang märkis, et
Tallinki tulemused väga suuri üllatusi ei toonud, kuid kõrged finantskulud
ületasid LHV ootuseid veerandi võrra.
"Väga suuri üllatusi ei olnud, kuid välja tasub tuua vast kõrged finantskulud, mis ületasid meie ootuseid veerandi võrra. Muus osas erilisi üllatusi ei olnud - ootasime 30miljonilist kahjumit, kuid tegelik tuli 4 miljoni võrra suurem. Heitlikud reisijatenumbrid ning langenud kaubavedude mahud ei andnud põhjust erilist käibekasvu oodata," ütles Pisang aripaev.ee-le.
Analüütik märkis, et kuigi Tallink on siiani suutnud üsna hästi kanda kütusehinna tõusu reisijatele läbi piletihinnalisa üle, siis viimase aja ülikiire hinnatõus on tulnud osaliselt siiski endal kinni maksta.
"Esimese kvartali aruandes põhjendati nõrkasid reisijatenumbreid uue broneerimissüsteemi kasutuselevõtuga ja vihjati, et uus süsteem peaks teiseks poolaastaks juba täiel võimsusel töötama ning aitama käivet kiiremini kasvatada. Kolmanda kvartali aruandest tuleb välja, et endiselt ei ole uut süsteemi mõistlikult tööle saadud. Nagu ka Tallink ise ütles, on kahjumi taga mitmed asjaolud - suure osa on andnud kütusehindade järsk tõus, kuid oma osa on ka ca 1 miljardi eurose laenukohustuse tõusvatel intressidel ning heitlikel reisijatenumbritel," kommenteeris Pisang Tallinki kahjumi tagamaid.
Tallink turgutab praegu kontserni müügitööd, et tõsta reisijate arvu, teatas ettevõte eile börsile. Otsitakse ka täiendavaid kokkuhoiuvõimalusi, seejuures pole välistatud mitte ainult vanemate, vaid ka uuemate laevade müük, prahtimine ning vahetused liinidel. Nõrgemad üksused ja liinid võidakse sulgeda.
"Laevade võimalik müük ja prahtimine iseenesest tundub esmapilgul pigem mõistliku otsusena, kuid lõpliku hinnangu saab anda olenevalt sellest, milliseid laevu täpselt müüa plaanitakse," kommenteeris Pisang ettevõtte plaane.
"LHV soovitus on hetkel "neutraalne", kuid vaatame tulemused põhjalikumalt üle, korrigeerime vastavalt oma prognoose ja sellest lähtuvalt otsustame, kas on vaja ka soovitust muuta," lisas analüütik.
Tallink Grupp teatas 34,2 miljoni krooni suurusest kahjumist kolmandas kvartalis. Aasta varem oli ettevõttel vahearuande kohaselt 38,8 miljoni krooni suurune kasum.
Tallink Grupp teatas börsile, et kehvad majandustingimused järasid oodatava kasumi küljest tubli tüki. Tallink Grupi juhatus avaldas, et kärbib varasemat kasumiprognoosi, kuna käimasoleva majandusaasta esimese 9 kuuga on ettevõtte kütusekulud tõusnud umbes 470 miljonit krooni (30 miljonit eurot) võrreldes eelmise aasta sama ajaga.
Seotud lood
Eelmisel nädalal kasumihoiatuse andnud
Tallink Grupp lubab kokku hoida, kust vähegi võimalik. Tallinki aktsiat
soovitavad osa analüütikuid endiselt osta.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.