Kui sushi oleks leiutatud Hewlett-Packardis
oleks selle nimetus olnud "külm surnud kala", olevat Ränioru (Silicon Valley)
vana nali iseloomustamaks maailma suurima arvutitootja suhtumist
jaetarbijatesse.
Kolm ja pool aastat tegevjuhi ametikohal olnud Mark Hurd on otsustanud olukorda muuta ning pöörata senisest enam tähelepanu eraisikutest tarbijatele. See tähendab teistsuguseid reklaamikampaaniaid, aga ilmselt ka ilmselt firmapoode, nagu on tegema hakanud Apple, kirjutas ajakiri Fortune mõni aeg tagasi.
Arvatavasti on jaeturg ka üks põhjusi, miks tehnoloogiahiid otsustas reorganiseerida printerite divisjoni alates tänasest kolmeks üksuseks, mis on keskendunud vastavalt jaetarbijatele ja väikefirmadele, suurtele ettevõtetele ning graafikaprinteritele. Olgu öeldud, et printerite divisjon on Hewlett-Packardi (HP) kõige tulusam üksus, mis teenis eelmises kvartalis 40 protsenti gigandi kogutuludest.
"Aplodeerin HP-le soovi eest mõelda, et printer ei ole lihtsalt mingi asi, mis ühendatakse arvuti külge," kommenteeris üksuse reorganiseerimist ajalehele The Wall Street Journal investeerimisfirma Cowen Co analüütik Lou Misciosia.
Jaetarbijasõbralikkus pole muidugi ainus ega ilmselt ka peapõhjus ümberkorraldusteks. Peamine on printerite müügi kasvu aeglustumine võrreldes muude sektoritega. Personaalarvutite, serverite ja muude toodete müük on kasvanud korralikult, aga välja prinditavate lehekülgede arvu kasv on hakanud tänu elektroonilistele dokumentide üha laiemale levikule aeglustuma. Kui eelmises kvartalis kasvas ettevõtte kogu käive 11 protsenti, siis printerite müük vaid kuus protsenti.