Kindlustusmaaklerid peavad kliendi
sõltumatute esindajatena seisma hea selle eest, et klient saab sobivaima
kindlustustoote, mitte soovitama enda jaoks parimat vahendustasu tagavat
tehingut.
Eesti Kindlustusseltside Liidu juhatuse esimehe Kristjan Niinemaa kommentaar:
Ekslik on Optimal Kindlustusmaakleri tegevdirektori Tarmo Hillepi väide (ÄP, 09.07), et praeguse elukorralduse muutmine takistab konkurentsi kindlustusturul ja kliendi valikuvabadust. Kui miski klientide valikuvabadust ja usaldust maaklerite vastu kahjustab, siis on need teated, et mõni maakler on taganenud Hillepi viidatud põhimõttest ja otsustanud vahendustasust johtuvalt, kas mõne seltsi tooteid klientidele soovitada või mitte (ÄP, 07.07).
Kindlustusmaakler on kindlustusvõtja esindaja, kes võrdleb ja analüüsib turul pakutavaid tooteid, et leida kliendile sobilikem, ja nõustada teda muudes kindlustusküsimustes. Eestis katab maakleri sellise tegevuse kulud hoopis kindlustusandja. Majandusüksusel on raske olla sõltumatu partnerist, kelle käest ta saab kõik või enamiku tuludest. Ka Euroopa Komisjon on äriklientide turgu käsitlevas raportis juhtinud tähelepanu sellele, et konkurentsi toimimist kindlustusturul väiksemate äriettevõtete jaoks kahjustab huvide konflikt kindlustusandjate ja maaklerite suhetes.
Taanis, Norras, Soomes ja Slovakkias on otsustatud see küsimus lahendada nn netohinnastamise rakendamisega: kindlustusvõtja maksab igal juhul kahe tehingu - riski maandamise ja sellega seotud nõustamise eest eraldi. Millegipärast reageerivad Eesti tegijad selle teema käsitlusele luiskamise ja paanikatekitamisega (vt Ärileht 28.05 ja "Kindlustuses kumab kartell", Äripäev 18.07.2008). Samad turuosalised on suurte tehingute puhul kogu aeg tegutsenud netohinna baasil, kõik toimib probleemivabalt ja konkurentsiametit alarmeerimata.
Igasuguse turu korraldatust saab parandada ainult turuosaliste koostöös, alternatiivide üle läbi rääkides. Kunst on leida kartelli, kui erialaliit analüüsib majandusharu probleeme ja arutab neid asjaosalistega.
Seotud lood
Viru Keskuse tegevjuht Ants Vasar ütles
aripaev.ee päevaküsimusele vastates - kas kasutate kindlustusmaaklerit? -
et see väga mugav ning sealt saab alati head nõu.
Tööd otsivad maaklerid kipuvad vahendama
kortereid, mis pole neile vahendamiseks antud. Maaklerite koda peab selliseid
võtteid ebaeetiliseks, kirjutas tänane Äripäev.
Eesti suurima kindlustusmaaklerfirma IIZI
e-kindlustuse hinnangul on ERGO Kindlustuse poolt hiljuti ette võetud senisest
tunduvalt madalama 5protsendilise maakleri vahendustasu kehtestamise
eesmärk loobuda oma lepingute müügist läbi maaklerite, et nii vältida klientide
jaoks selgeltmõõdetavat konkurentsi eri kindlustusseltside pakkumiste vahel.
ASi Topauto tegevdirektor Felor Pärnpuu
leiab, et kindlustusmaakleri teenus on mugavam ja parem.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.