• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 14.08.08, 16:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametiühing: Tallinki lubadus ei vasta tegelikkusele

Täna riikliku lepitaja juures toimunud läbirääkimisvoorul tegi Tallink paberil ametiühingule küll järgmiseks kolmeks aastaks 40% palgatõusu ettepaneku, kuid tegemist on kahjuks ettevõttepoolse numbritemänguga.
See tähendab töötajatele käesoleva aasta sügisel vaid 12% reaalpalga tõusu, mis ei vasta kollektiivlepingus kokku lepitud keskmise palga tõusule ega taga suurele osale töötajaist isegi 1000kroonist sissetuleku kasvu, teatas meremeeste ametiühing EMSA.
Järgnevatel aastatel 10% + 6% lubatud palgatõus ei vii töötajate palkasid samuti olulisel määral lähemale haigutavale palgavahele ega ahvatle tagasi firmast juba lahkunud spetsialiste.
EMSA sellist tööandja palgatõusu ettepanekut vastu ei võtnud. Töötajate kompromissettepanek oli tõsta reaalpalkasid kokkuleppe esimesel aastal keskmiselt 20%, järgnevatel vastavalt 15 ja 10% tingimusel, et firma kehtestab lisaks staažitasude süsteemi, mis tagaks kogemustega töötajate väärtustamise ettevõtte kapitalina.
Mis puudutab Tallinki väiteid kaasaegsete töötingimuste kohta laevadel, siis kümneid aastaid merd sõitnud töötajad ütlevad: „Iga järgneva uue laeva ehitamisel on meeskonna elamis- ja töötingimused halvenenud. Laevad on ilusad ja säravad eelkõige kliendile.“
"Töötajad paigutatakse elama sisekajutitesse, mitmekesi ühte kajutisse. Masinate võimsuse kasvust tulenevalt on suurenenud vibratsioon ja müra. Uutest sõidugraafikutest ja meeskondade vähendamisest on töö intensiivsus kasvanud mitmekordseks. Lisaks ajale jalgujäänud palgale on see kõik kokku ülisuureks paisunud kaadrivoolavuse peamine põhjus," seisab EMSA avalduses.
Tallink peab andma oma seisukoha töötajate kompromissettepanekule 19. augustiks ning sellele järgneb uus kohtumine riikliku lepitaja juures 21. augustil.
EMSAsse kuulub täna ligi 1400 Tallinki laevapereliiget.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele