Eelmisel nädalal disainiauhinna võitnud
Tarmo Luisu sõnul tabab majanduslangus meid kõiki, osadest disaineritest on
majanduslanguses kindlasti abi, kuid mõned on sunnitud ka eriala vahetama.
„Osa disainereid on sunnitud eriala vahetama ja osad loovad mingi oma brändi,“ lausus Luisk ning lisas, et praegugi juba suurimad ettevõtted koondavad töötajaid.
„Eks majanduslangus tabab meid kõiki, kuid kindlasti on väiksemad ettevõtted paindlikumad ja need laksud pole nii valusad. Ümberorganiseerumine toimub lihtsamalt,“ märkis Luisk.
Disainist võib praeguses majandussituatsioonis olla eelmisel nädalal disainiauhinna võitnud disaineri Tarmo Luisu hinnangul majandusele palju abi olla. „Eriti praeguses situatsioonis, kus tuleb tootmise väärtushinnangud ümber vaadata. Ega sellise allhankemaana me pole võimelised jätkama. Tuleb omaltpoolt mingite toodetega turule tulla, mis oleksid avangardsed ja originaalsed. Siin on see koht, kus sekkuvad disainerid,“ lausus Luisk.
„Tunnustus on tehtud töö äramärkimine, iga loomeinimene vajab tunnustust. Neid konkursse on väga vaja, et tutvustada laiemale avalikkusele töid ja seda, milleks meid vaja on ja mis disaineritest ja disainist Eesti majandusele abi võiks olla,“ kommenteeris Luisk.
Eelmise nädala reedel toimunud disainiauhindade jagamisel pälvis disainer Tarmo Luisk valgusti Led Stick eest Bruno disainiauhinna. Lisaks tunnustusele kaasnes auhinnaga ka rahaline preemia 75 000 krooni, mille eest Luisk tahab edasi disainida. Seoses auhinna võiduga veel uusi tellimusi laekunud pole, kuid kuna võistluse näitus on veel kaks nädalat üleval, siis loodab disainer, et tellimusi veel tuleb. „Loodame, et saab tellimusi. See on veel nii värske asi,“ lausus Luisk.
Parima tootedisaini preemia sai Mare Kelpman kollektsiooni eest Lights Stripes.
Konkursi rahvusvahelisse žüriisse kuulusid Michael Thomson (Inglismaa), BEDA president (Bureau of European Design Associations), Gudrun Lilja Gunnlaugsdóttir (Island), Timothy Jacob Jensen (Taani), Harri Korhonen (Soome) ja Heikki Zoova (Eesti).
Seotud lood
Reklaamiagentuuri Vatson Vatson
tegevjuhi Sven Puusepa sõnul tegid nemad keerulisema perioodi tarbeks
reklaamiturul vajalikud otsused juba ammu ära, nüüd on plaanis pigem
laienemised.
Reklaamikonkursi Kuldne Haamer võitja
reklaamibüroo Identity juhi Ants Lusti sõnul on osad bürood võimetud aitama oma
kliente üle raskematest aegadest.
Reklaamiagentuuri Image Empire tegevjuhi
Magnus Luzkovi sõnul on praeguses majanduskliimas reklaamiagentuuride püksivöö
mitme augu võrra pingumale tõmmanud, sõltuvalt sellest, mis valdkonna
ettevõtteid teenindatud on.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.