Reklaamiagentuuri Vatson Vatson juhi
Sven Puuseppa sõnul investeeris Vatson Vatson internetiturunduse agentuuri
Dreamgrow Digital mitu miljonit krooni, ennustatakse suure ja rumala raha
kadumist turult vanas ja tradiotsioonilises tähenduses.
Tänane olukord ja turundusjuhtide mõtlemine on Puusepa sõnul selgelt eilsest paradigmast lähtuv, põhinedes 70-ndatel aastatel välja kivistunud turundusteooriatel. Tema sõnul on Eesti reklaam ja turundus siiski pea kaks põlvkonda Euroopa tasemest taga, ehkki meile meeldib teisiti mõelda. "Kas me teame mõnda läänest imporditud turundusjuhti? Ennustame suure ja rumala raha kadumist, ehk vähenevad kindlasti meediakulutused vanas, traditsioonilises tähenduses," märkis ta.
"Eelkõige saavad pihta ajakirjad, aga ka ajalehed ning vähemal määral televisioon. Suur tulevik on internetiturundusel. Best Internetil ei osalenud juhtivatest turundajatest kedagi, nagu ei olnud näha ka juhtivate agentuuride töötajaid. Kasutame digitaalseid võimalusi, andmebaase, ka digitelevisioon pakub uusi väljundeid, nagu ka suhetevõrgustikud. Selles suunas toimub areng," loetles Puusepp nö uue meedia võimalusi.
Laienemise peapõhjuseks peab Puusepp seda, et hetkel ei olda rahul oma turuosaga. "Oleme pidevalt olnud pisut underground ja mitte ujunud peavooluga kaasa. Suured massid ja mahtude kasvatamine on meist mööda läinud. Oleme propageerinud loovust ja mittetraditsioonilist lähenemist, aga viimastel aastatel polnud ju intellekti ja loovust vaja, löödi ikka massiga. Juba täna otsitakse alternatiivsed võimalusi ja kohanetakse ümber, mistõttu meie spetsialiteet ja oskused tõusevad rohkem esile. Mida vähem konformismi turunduslikus mõttes, seda parem meile," märkis ta.
"Investeeringu suurusjärk on mitme miljoni krooni kandis. Meil on olemas piisav likviidsusvaru arenguks, konsolideerumisteks ning ülevõtmisteks. Investeerime eelkõige inimestesse," märkis Puusepp ning lisas, et Vatson Vatsoni keskmine vanus on alla 30 aasta ning viie aasta perspektiivis lisab see arengule optimismi. "Orienteerume uues meedias hästi, mis on eelis!"
Lisaks ehitatakse ümber IT-süsteemid ning juurutatakse ISO kvaliteedijuhtimist. "Tegime olulised otsused aasta tagasi ja tuleval aastal peaks kasv algama," märkis Puusepp.
Tema sõnul on oluline teenuse kvaliteet ja kohanemisvõime, sest ainuüksi netikataloogis on 80 agentuuri. "Ilmselgelt mingi puhastumine toimub, suured agentuurid koondavad juba täna, koondatud CV-sid laekub postkasti iga päev. Kes investeerisid viimasel kahel aastal, ehk majandustsükli lõpus püsikuludesse, kinnisvarasse jne, nendel on kindlasti keerulisem püsti jääda, sest halvad ajad alles tulevad," kommenteeris Puusepp hetkel reklaamimaastikul toimuvat ning soovitas agentuuridel majandada säästlikult ning ning säilitada likviidsusvaru. "Toimub korrastumine, tuleb uus põlvkond ning elu läheb õnnelikult edasi," oli ettevõtte juht optimistlik.
Seotud lood
Reklaamiagentuur Vatson Vatson liitus
Wundermani agentuurideketiga, agentuuri uueks nimeks saab Vatson Wunderman,
teatas ettevõte.
Reklaamiagentuuri Vatson Vatson
tegevjuhi Sven Puusepa sõnul tegid nemad keerulisema perioodi tarbeks
reklaamiturul vajalikud otsused juba ammu ära, nüüd on plaanis pigem
laienemised.
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist – suuresti just järelturu korterite osas.