Hondasid ja Citroene müüva Veho Eesti
turundusjuht Karin Eek tõdeb, et see, kes märgatavalt reklaamile tehtavaid
kulutusi ei kärbi, paistab teiste seast palju rohkem silma.
„Muidugi ei ole kellelgi praegu kerge aeg. Samas võib öelda, et see, kes nüüd suudab oma strateegia selliselt kujundada, et ei tõmba oluliselt maha reklaamikulusid, see saab märgatavalt rohkem tähelepanu,“ kommenteeris Eek küsimust, kuidas ebasoodne majanduskliima toodete reklaami mõjutanud on.
Uuringufirma TNS Emor andmeil kuulub automüüja trükimeedias reklaamijate TOP 10sse. Eegi sõnul on trükimeedia ettevõtte reklaamikuludest seni moodustanud poole. "Meie strateegia on kasutada eksklusiivseid täismahus (lehekülg, esikaas) pindasid, mis töötavad nii imago reklaamina kui ka võimaldavad edasi anda pakkumist,“ rääkis turundusjuht.
Turundusjuhi sõnul ei ole televisioon sugugi odavam variant võrreldes printmeediaga.
„Lähtume ka põhimõttest, et saada pakutavaist parim, st reklaam parimal ajal parima positsiooniga. Kahtlemata oleme ka meie üle vaadanud oma kulud ja kuna marektingi kulu on üks väga suurte numbritega rida eelarves, siis peame hoolikamalt kaaluma, milliste mahtudega ja millistes kanalites jätkata. Kuna Veho Eestil puuduvad ranged mahulepingud meediakanalitega, siis saame tegutseda paindlikult ja vastavalt vajadusele,“ rääkis Eek lisades, et planeeritudreklaamimahud järgmiseks aastaks on sarnased käesoleva aasta kulutustega.
Veho Eesti eesmärk on samuti leida nutikaid lahendusi järjest suurenevas internetireklaami tulvas ja avastada alternatiivseid reklaamivõimalusi, mille rahaline maksumus oleks võrreldes seniste väljunditega väiksem. „Järjest olulisemaks muutuvad kliendibaasil tehtavad pakkumised ja võimalus ära kasutada olemasolevaid ressursse pakkumiste edastamiseks,“ lisas turundusjuht.
Seotud lood
Suurim reklaamiandja Saku Õlletehas
kavatseb järgmisel aastal reklaamide pealt kokku hoida ja ennustab samasugust
käiku ka teistelt õlletootjatelt.
Kui suurim reklaamija Saku Õlletehas
kavatseb järgmisel aastal jätkata väiksemas mahus, siis Rimi ja
Coca-Cola ei lase end majanduslangusel oluliselt kõigutada ning jätkavad
tavapärasel viisil.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.