Tänasest kehtima hakanud reklaamiseaduse
kohaselt on alkoholi reklaam ringhäälingus lubatud alates õhtul kella 21st
kuni hommikul kella 7ni olenemata sellest, kui kange alkoholiga on tegemist.
Uus reklaamiseadus reguleerib ka SMS-laenu andmist ning samuti on sätestatud lapse kasutamine reklaamis, vahendas ERR "Aktuaalset kaamerat".
Riigikogu kiitis uue reklaamiseaduse heaks märtsis ning toona oli opositsiooniline Keskerakond seaduse vastu. Kuigi uus seadus karmistab alkoholireklaami näitamist, soovib Keskerakond alkoholi reklaamimise keelata.
"Erinevad uuringud nii Eestis kui välismaal kinnitavad, et alkoholi keelamine mõjub väga positiivselt ja alkoholi tarbimine just noorte seas väheneb. Seetõttu meie seisame selle eest, et alkoholi reklaam nii välimeedias, televisioonis ja raadios oleks 100% keelatud," selgitas Keskerakonna fraktsiooni kuuluv Olga Sõtnik.
Kui Euroopa Liidus kehtib põhimõte, et eksitav ja agressiivne reklaam on keelatud, siis alkoholi ja tubakareklaami puhul on igal liikmesriigil õigus ise olukorda analüüsida ja otsustada, kui karmid piirangud seada. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi siseturu asekantsler Merike Kompus selgitas, et alkoholi reklaami täielik keelamine oleks väga tõsine samm.
Seotud lood
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles,
et karmistunud alkoholireklaami tingimuste tõttu
ringhäälingus reklaamiplaane ümber ei tehta, kuna see on vaid üks võimalus.
Olukorra sektoris muudavad keeruliseks üldine majandusolukord ning aasta jooksul
33% kasvanud alkoholiaktsiis.
Saku turundusdirektori Rauno Stüff ütles,
et uus reklaamiseadus keelab populaarsete tarbijamängude korraldamise,
tänu millele on aga tõusnud kvaliteetõllede segment Eestis.
Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi
ütles aripaev.ee-le, et kuna lahjat alkoholi turundatakse enamasti
suvel, siis praegu pole uus seadus kanali reklaamimahtudele
negatiivset mõju avaldanud.
TV3 müügiosakonna juht Kert Kangert ütles,
et kindlasti hakkab lahja alkoholi reklaamimise algusaja nihutamine tunni
võrra mõjutama alkoholifirmade telekäibeid.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.