Automüügi esikümnes oli oktoobri arvestuses
suurim langeja Ford, kelle müük langes oktoobris 58% ehk 61 autoni 144 autolt.
Oktoobris oli suurim automüüja endiselt Toyota. Siiski on esikohaomaniku müük jätkuvalt langustrendis, miinus langes 17%. Kuid võrreldes eelmiste kuudega on see peatumas. Septembris oli langus 38% ja augustis tervelt 51%.
Sama ei saa aga kogu automüügi kohta öelda. AMTELI andmete kohaselt müüdi oktoobris 1676 uut sõiduautot, aasta tagasi samal ajal müüdi 2533 sõidukit, mis teeb müügi languseks 34%. Septembris oli langus 24% ja augustis 36%.
Müüki suutsid kasvatada esikümnes vaid Nissan ja Hyundai, vastavalt 23% ja 3%.
100% on müüki suutnud oktoobris kasvatada Subaru. Eelmisel aastal müüdi 25 Subaru sõiduautot, nüüd 50. Fiat on müüki kasvatanud 96% 23 autolt 45ni.
Suurim kukkuja on Peugeot, mille müük on kukkunu 69% 29 autoni 95lt. Siiski on kukkumine võrreldes eelmise kuuga väiksem, mullu septembris müüdi 82 Prantsuse sõiduautot. Tänavu septembris vaid 18, mis teeb müügi languseks 78%.
Seotud lood
Jõuliste müüginumbritega üllatas novembris
Subaru, mille müük on kasvanud maagilised 333%.
ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit
Lillipuu ütles, et Fordi kahjum tuli rasketest liisingutingimustest ning
tarbesõidukite vähesest vajadusest.
Ford sai maksueelset kahjumit 2,7 miljardit
dollarit. Käive kukkus 22%.
Nissaneid ja Fiatte müüva Fakto Auto ASi
juht Urmas Kirtsi ütles, et langeval autoturul on nende trumbiks olnud Nissani
linnamaastur Qashqai.
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.