Agentuuri Baltic FCB ideekirjutaja Tanel
Kuningas kirjutab aripaev.ee-le saadetud reklaamikommentaaris, et ploomisiidri
reklaam on toonud sõnavarasse uusi väljendeid, näiteks peoploom.
"Mulle meeldivad magusad ploomid, ma ei valeta. Ma ei saa seda eitada, sest kui tüdruk jalutab sisse magusa-magusa ploomiga, mis näeb nii sindrima hea välja, siis olen kui pilves. Ma tahan minna tantsima, ma tahan näha, kuidas ploom ta pükstes pingutab. Ma olen konksu otsas, ma pean muudkui vahtima! Oo, ploom! Tahan olla sinuga, tahan juua su nektarit! Sest kullake, sul on täiuslik kollane ploom!“
See võib kõlada nagu hortikulturisti märg unenägu, kuid tegelikult on tegu lauluga, mis saadab siidri "Fizz Yellow Plum" reklaamklippi. Reklaamis kõlab laul küll inglise keeles, mistõttu kõikidele vaatajatele ei pruugi sõnade kahemõttelisuse kõik aspektid täpselt kohale jõuda. Ehk heidab ülaltoodud vabatõlge asjale veidi enam valgust.
Ilma selle lauluta kaotaks klipp vähemalt poole oma mõjuvusest ja sisendusjõust. See kaoks nende lugematute reklaamide massi, kus nooruslikku jooki müüakse seksikalt kepsleva tütarlapsega. Siin on nutikad reklaamitegijad loonud mahlase ploomi ja tütarlapse füsiognoomia vahele toimiva analoogia, millele annab lõpliku lihvi täpselt naelapea pihta lajatav muusika.
Naisterahva anatoomiliste iseärasuste jaoks on eesti keeles üsnagi palju vürtsikaid eufemisme, kuid seni ei ole „ploom“ nende hulka kuulunud. Tänu sellele klipile olukord kahtlemata muutub. Kui reklaamis kasutatud väljend muutub sihtgrupi seas kõnekeelseks, on reklaam märgile hästi pihta saanud. Klipi lõpus kõlav sõnamäng „peoploom“ tundub kogu eelneva, kaasahaarava nilbuse piiril tantsiskleva materjali kõrval isegi veidi ülekonstrueerituna.
Nüüd jäägem ootama, mil turule tuleb kurgimaitseline siider.
Seotud lood
Büroo AD Angels disainer Heiki Reinmann
ütles aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Estrella kartulikrõpsu reklaam
vaikselt keerlevas reklaampostis on leidlik lahendus.
Reklaamiagentuuri TBWA\Estonia
ideekirjutaja Andrus-Eerik Paaksi märgib aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et
Ergo reklaamkampaania "Pensi-on" sõnum jõuab kohale.
Kulla hind purustas oktoobris uued rekordid ja on kiiresti lähenemas 3000 dollari piirile. Novembri alguses tõi Donald Trumpi valimisvõit kullaturule küll suure päevase languse, kuid pikaajalist negatiivset mõju kullaturule ma ei näe. Pigem vastupidi.