• OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,21%5 988,73
  • DOW 30−0,7%43 984,72
  • Nasdaq −0,11%19 278,48
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,21%5 988,73
  • DOW 30−0,7%43 984,72
  • Nasdaq −0,11%19 278,48
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • 05.11.08, 13:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: peoploom siidri reklaamis

Agentuuri Baltic FCB ideekirjutaja Tanel Kuningas kirjutab aripaev.ee-le saadetud reklaamikommentaaris, et ploomisiidri reklaam on toonud sõnavarasse uusi väljendeid, näiteks peoploom.
Vaata videod!
"Mulle meeldivad magusad ploomid, ma ei valeta. Ma ei saa seda eitada, sest kui tüdruk jalutab sisse magusa-magusa ploomiga, mis näeb nii sindrima hea välja, siis olen kui pilves. Ma tahan minna tantsima, ma tahan näha, kuidas ploom ta pükstes pingutab. Ma olen konksu otsas, ma pean muudkui vahtima! Oo, ploom! Tahan olla sinuga, tahan juua su nektarit! Sest kullake, sul on täiuslik kollane ploom!“
See võib kõlada nagu hortikulturisti märg unenägu, kuid tegelikult on tegu lauluga, mis saadab siidri "Fizz Yellow Plum" reklaamklippi. Reklaamis kõlab laul küll inglise keeles, mistõttu kõikidele vaatajatele ei pruugi sõnade kahemõttelisuse kõik aspektid täpselt kohale jõuda. Ehk heidab ülaltoodud vabatõlge asjale veidi enam valgust.
Ilma selle lauluta kaotaks klipp vähemalt poole oma mõjuvusest ja sisendusjõust. See kaoks nende lugematute reklaamide massi, kus nooruslikku jooki müüakse seksikalt kepsleva tütarlapsega. Siin on nutikad reklaamitegijad loonud mahlase ploomi ja tütarlapse füsiognoomia vahele toimiva analoogia, millele annab lõpliku lihvi täpselt naelapea pihta lajatav muusika.
Naisterahva anatoomiliste iseärasuste jaoks on eesti keeles üsnagi palju vürtsikaid eufemisme, kuid seni ei ole „ploom“ nende hulka kuulunud. Tänu sellele klipile olukord kahtlemata muutub. Kui reklaamis kasutatud väljend muutub sihtgrupi seas kõnekeelseks, on reklaam märgile hästi pihta saanud. Klipi lõpus kõlav sõnamäng „peoploom“ tundub kogu eelneva, kaasahaarava nilbuse piiril tantsiskleva materjali kõrval isegi veidi ülekonstrueerituna.
Nüüd jäägem ootama, mil turule tuleb kurgimaitseline siider.

Seotud lood

Uudised
  • 15.10.08, 18:42
Kommentaar: mina ei viitsi sind reklaamida
Büroo AD Angels disainer Heiki Reinmann ütles aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Estrella kartulikrõpsu reklaam vaikselt keerlevas reklaampostis on leidlik lahendus.
Uudised
  • 23.10.08, 18:22
Kommentaar: ujud papis, papi!
Reklaamiagentuuri TBWA\Estonia ideekirjutaja Andrus-Eerik Paaksi märgib aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Ergo reklaamkampaania "Pensi-on" sõnum jõuab kohale.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.11.24, 13:52
Kuidas mõjutab kulla hinda Trumpi valimisvõit?
Kulla hind purustas oktoobris uued rekordid ja on kiiresti lähenemas 3000 dollari piirile. Novembri alguses tõi Donald Trumpi valimisvõit kullaturule küll suure päevase languse, kuid pikaajalist negatiivset mõju kullaturule ma ei näe. Pigem vastupidi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele