Büroo AD Angels disainer Heiki Reinmann
ütles aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Estrella kartulikrõpsu reklaam
vaikselt keerlevas reklaampostis on leidlik lahendus.
Tundub, nagu oleks keegi krõpsupakile öelnud: "Mina ei viitsi Sind reklaamida, mine ja reklaami end ise".
Järgneb Reinmanni kommentaar:
Igapäevatööga seoses on mul tekkinud mõnus rutiin - lasta igal hommikul pilk üle linnapildi, avastamaks, mida uut on ööga reklaamivallas toimunud. Tuttavad reklaamtahvlid, kirjud trammid ning rahvarohked bussipeatused virvendavad silme ees segamini peas ringlevate kulunud mõtete ja uute ideedega. Kuni hetkeni, mil avastad värske ja nutika lahenduse!
Hea näide hommikusest meeldivast üllatuses oli Estrella kartulikrõpsu reklaam, mille leidlik lahendus vaikselt keerlevas reklaampostis tõi naeratuse näole. Ei midagi keerulist ega kontimurdvat - käputäis lennukaid mõtteid ning julgus läheneda omanäoliselt.
Eriti meeldis mulle just lähenemine, et reklaamis EI kasutatud lavastatud tundeid, hingematvalt kauneid tüdrukuid või ekstreemseid-põnevaid olukordi näitamaks, mis kõik võib tarbijaga seda toodet tarbides juhtuda. „Reklaaminägu” oli üle-elusuuruses krõpsupakk ise. Ja selle näitamiseks leiti minu arvates huvitav, lööv ja lihtne lahendus. Tundub, nagu oleks keegi krõpsupakile öelnud: “Mina ei viitsi Sind reklaamida, mine ja reklaami end ise.”
Õigete annuste puhul tekitab selline tootekeskne lähenemine rõõmu. Samas muidugi ei kujutaks ette, kui terve linn oleks homme täis keerlevaid poste, millede sees õlled, pulgakommid, hügieenisidemed ja rüperaalid. Mitte et see ei müüks, aga annan alati omapoolsed 10 punkti pigem neile reklaamivalmistajatele, kes lennukate ideedega ja nutikate lahendustega esimesena välja tulevad.
Samale pjedestaalile asetan disainiööd tutvustavad reklaamid, mis paigaldati omanäoliselt ja huvitavalt postide külge. Lahendus lihtne ja silmapaistev ning rääkis oma vormilt otse sellest, mida reklaamida sooviti. On ju disainöö koht, kus kohtad innovaatilisi lahendusi ja uudset disaini.
Ilmselt on vähe loovinimesi, kes ei mõtleks endamisi, kuidas järgmise reklaamiga üllatada teisi ja ennast. Kuidas leida uus nurk või olemasolev nutikalt pahupidi väänata. Edu meile selles!
Seotud lood
Agentuuri Baltic FCB ideekirjutaja Tanel
Kuningas kirjutab aripaev.ee-le saadetud reklaamikommentaaris, et ploomisiidri
reklaam on toonud sõnavarasse uusi väljendeid, näiteks peoploom.
Reklaamiagentuuri TBWA\Estonia
ideekirjutaja Andrus-Eerik Paaksi märgib aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et
Ergo reklaamkampaania "Pensi-on" sõnum jõuab kohale.
Kristiine keskuse marketingijuhi Kaidi
Lauri sõnul on järjekordade tekitamine üks vanimaid reklaamitrikke, see seletab
järjekordi poes tarbimise kahanemisegi ajal.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.