• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−0,83%5 921,21
  • DOW 30−0,79%42 653,06
  • Nasdaq −0,91%19 541,79
  • FTSE 100−0,35%8 121,01
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,8
  • 28.01.09, 13:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palgata jäänud töötajad andsid Estonian Shipbuildingu kohtusse

Prantsuse laevatehases töötades palgata jäänud Eesti ehitusmehed andsid tööd vahendanud Marek Hariku firma Estonian Shipbuilding vastu pankrotiavalduse.
Eile alustas Harju Maakohus selle firma palgalehel olnud Aivar Junsi, Arnold Urbi, Christina Ranniti, Kristel Kähriku, Margus Lemberi, Merilin Villamaa ja Tapani Heikki Arffmanni pankrotiavalduse alusel Estonian Shipbuilding ASi pankrotimenetluse.
Estonian Shipbuildingul oli maailma suuruselt neljanda laevatehase Aker Yardiga poole miljardi kroonine leping. Prantsusmaa laevatehases projektijuhina ametis olnud Aivar Junsi sõnul jäid seal töötanud eestlased aga suuremast osast palgarahast ilma. "Mina pole üldse sealt palka saanud. Eelmise aasta oktoobris 20. kuupäeva paiku sain lõpuks aru, et palga mitte maksmine oli algusest peale ettevõtte äriplaaniks," ütles pankrotiavalduse esitajaid kohtus esindav Arnold Urb.
Tema sõnul kinnitas raamatupidaja, et Aker Yard kandis Hariku firmale kõik lepingus ette nähtud summad üle, kuid ilmselt rändas see raha Hariku teistele kontodele edasi. "Lõpuks me ei saanud enam tööd teha, sest polnud lihtsalt raha, mille eest materjale osta," nentis Urb.
Päris tühjade kätega inimesed ei jäänud – laevatehas arvutas välja selle pisku, mida materjalipuuduses teha suudeti ning selle arvutuse alusel Junsi sõnul viimased rahad inimestele ka maksti.
Ühel 11 kuud Estonian Shipholdingu Tallinna kontoris töötanud inimesel läks paremini – lõpparve sai ta osaliselt kätte, kui eelmise aasta oktoobris Hariku teenistusest lahkuda otsustas. Põhjuseks pidevad palgaga viivitamised ja katteta lubadused. Teised jäid paigale lootuses, et asjad paranevad.
Seda aga ei juhtunud ja praeguseks on lood hoopis absurdseks pööranud, sest kuna Estonian Shipbuildingu kontori uksed on üürivõla tõttu suletud ka Harikule endale ja kõik dokumendid lukus uste taga, ei saa lõpetada ka firmaga sõlmitud töölepinguid.
Nüüd on eestlased oma palgaraha kätte saamiseks kohtu poole pöördunud. Marek Harikuga Äripäeval ühendust saada ei õnnestunud. Ka hoiab mees eemale oma endistest töötajatest.
"Ta võttis ühe korra ühendust meie pankrotihoiatuse peale. Ähvardas ja sõimas, aga järgmisel päeval meelitas, et võtke avaldus tagasi. Pärast seda pole me enam kokku puutunud. Ja nagu polegi enam millestki rääkida," ütles Urb.
ETV saate "Pealtnägija" andmeil oli palgaks lubatud summa 60 000 krooni. Tippaegadel töötas Prantsusmaa laevatehases ligi 20 eestlast ning kokku võib nende arv küündida isegi saja piiresse. Ehitusmeeste kaader vahetus pidevalt. Veel eelmise aasta sügisel otsis Estonian Shipbuilding personaliotsingu portaalide kaudu Prantsusmaa projekti jaoks töötajaid.
Firma veebileht estonianshipbuilding.com on võlgnevuse tõttu suletud ning 2007. aasta alguses asutatud Estonian Shipbuilding pole esitanud maksuametile ka 2007. aasta aastaaruannet.
Krediidiinfo andmeil on Estonian Shipbuildingul võlad viie firma ees, summad jäävad vahemikku 10 000 –200 000 krooni.
Estonian Shipbuilding on ehitanud ja remontinud ka Eesti vetes seilavaid ristluslaevu Romantika, Victoria ja Galaxy. Samuti on nad valmistatud interjööri Kariibi meres ristlevatele alustele Freedom Of The Seas I ja II ning Majesty Of The Seas.

Seotud lood

Uudised
  • 23.09.08, 01:30
Hummeriga võlglane
Peaaegu 250 000 krooni küttesüsteemi eest, ligi 630 000 krooni eest maksmata palka ehitustöölistele, umbes 90 000 krooni üle kandmata teenustööde eest, lisaks veel mitme miljoni krooni eest maksuvõlgasid – need on vaid vähesed summad, mida nõutakse Tallink Galaxy, Romantika ning Victoria mööbliga täitnud Marek Hariku ettevõtetelt.
Uudised
  • 14.02.13, 09:25
Hummeri-mees petab töötajaiduue nime all
Eesti töömehed Norras kinnitavad, et ärikeeluga Marek Harik tõmbas neil naha üle kõrvade, vastaspool nimetab töötajaid loodriteks ja viinaninadeks.
Uudised
  • 20.02.09, 15:19
SEB nõuab Hummeri-mehe pankrotti
SEB Pank taotleb kohtult Hummeriga sõitva ettevõtja Marek Hariku pankrotti.
Uudised
  • 30.08.13, 16:10
Elu õppetund skeemimeistrilt
Orjalikku tööjõuäri ajava Mark Janise (Marek Harik) firmale raha laenanud Heiki Rosimannus nimetab juhtumit valusaks õppetunniks.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele