Euroopa Liidu tööstus- ja majandusministrid
kogunesid täna Brüsselisse, et arutada, kuidas koordineerida USA raskustes
autotootja General Motors Opeli üksuse päästmist, ilma et see toimuks ühe või
teise ELi liikmesriigi arvelt.
Ministrid tahavad Euroopa Komisjonilt garantiid, et liikmesriigid ei rikuks Opelit päästes ELi riigiabi reegleid.
Belgia valitsus palus Euroopa Komisjonil sekkuda, kartuses, et Saksamaa eelistab Opeli võimalike ostjate seas seda pakkujat, kes lubab säilitada kõige rohkem töökohti Saksamaal. Viimasena jäid sõelale Kanada autoosade tootja Magna International ning Itaalia Fiat. Saksamaa N24 uudistekanal on juba jõudnud täna pärastlõunal teatada, et GM ja Magna on kokkuleppele jõudmas.
„Me oleme väga mures nende plaanide pärast,“ ütles Belgia majandusminister Patricia Ceysens enne ELi ministrite kohtumist. Magna plaani sisse võib kuuluda tootmise kolimine 2600 töötajaga Antwerpeni tehasest Belgias Saksamaale Bochumisse.
GM Opelil on tehased Belgias, Poolas ja Hispaanias, Vauxhall Suurbritannias ja Saab Rootsis.
„Me tahame olla kindlad, et kui tuleb kärpida ülevõimsusi, siis tehakse seda majanduslikust ja tööstusloogikast lähtuvalt, mitte rahvuslikult pinnalt,“ ütles Ceysens.
Neljapäeva varahommikul jooksid kõnelused Opeli päästmiseks GMi esindajatega ummikusse, kui GM nõudis eurooplastelt ootamatult täiendavalt 300 miljonit eurot. Hiljemalt tänaseks taheti siiski Opeli saatuse osas selgust – vastasel juhul ei olnud Saksamaa valitsus valmis andma autotootjale riigi abi. Esmaspäeval peaks GM esitama USA kohtule pankrotikaitse taotluse.