• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,13%5 923,37
  • DOW 30−0,63%42 571,84
  • Nasdaq 0,25%19 620,56
  • FTSE 100−0,03%8 082,14
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,22
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,13%5 923,37
  • DOW 30−0,63%42 571,84
  • Nasdaq 0,25%19 620,56
  • FTSE 100−0,03%8 082,14
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,22
  • 18.09.09, 15:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopas võib puhkeda „subsiidiumide sõda“

Briti majandusminister Peter Mandelson hüüab Euroopa Liitu appi, et see takistaks riiklike toetuste kasutamist mõjutushoovana USA autototootja General Motors Euroopa divisjoni müügil.
Ehk siis teisisõnu – britid kahtlustavad, et Saksa valitsuse poolt raskustes Opelile lubatud laenud ja laenugarantiid kokku 4,5 miljardi euro suuruses summas võivad säästa Saksa töölisi plaanitavatest koondamistest. Küll aga riskivad sulgemisele minna Belgia või Briti tehased.
„Riigiabi reeglid on ehk kõige olulisemaks piduriks, mis hoiavad ära subsiidiumide sõja valitsuste vahel, kes majanduslanguses püüavad kõik töökohti päästa,“ ütles Mandelson ajalehele Financial Times antud intervjuus.
Lisaks Suurbritanniale on Belgia ja Hispaania poliitikud väljendanud muret, et Saksamaa valitsuse laenugarantiid, millega toetati Opeli müüki Kanada-Vene konsortsiumile, mõjutavad uue omaniku otsuseid tootmise restruktureerimisel. Saksamaal on tuleva nädala lõpus üldvalimised.
Uuel omanikul – Kanada autoosade tootjal Magna – on kavas Euroopas koondada ligi 10 500 töökohta.
Eile kinnitas ELi konkurentsivolinik Neelie Kroes, et Euroopa Komisjon vaatab tehingu tingimused väga hoolikalt läbi ning et ELi reeglid ei luba töökohti seada abi tingimuseks.
Saksamaa käitumist taunis ka Euroopa ettevõtjate katusorganisatsiooni BusinessEurope sakslasest juht Jürgen Thumann.
„Ma olen totaalselt selle otsuse vastu, mis Saksamaa valitsus on teinud,“ ütles ta intervjuus ajalehele Financial Times. „Saneerimine oleks olnud palju parem lahendus. See oleks Opeli Euroopas tugevamasse positsiooni seadnud,“ ütles ta.
Thumanni sõnul ei lase valitsus turul vabalt toimida olukorras, kus sõiduautode tootmises on 30% ulatuses liigseid võimsusi. Perspektiivis ei tähenda praegune tehing muud, kui et paari aasta pärast küsib uus omanik riigilt jälle toetust juurde.

Seotud lood

Uudised
  • 30.05.09, 09:43
FT: Saksamaa ei peaks Opelit päästma
Briti majandusleht Financial Times kirjutab täna autotootja Opeli päästeaktsiooni kommenteerides, et Saksamaa ei peaks „tõbiseid“ firmasid riigi rahaga toetama.
Uudised
  • 10.09.09, 18:59
Opel läheb kanadalastele ja venelastele
USA autotootja General Motors teatas, et Saksa autotootja Opel enamusosalus müüakse Kanada autoosade tootja Magna ning Vene panga Sberbank moodustatud konsortsiumile, vahendab AP.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele