2008. aastal müügitulu 42% suurendanud
Viljandimaa joogi- ja napsitootja Liiwi Heliis pidi leppima vähenenud kasumiga,
milleks kujunes läinud aastal 1,7 miljoni krooni.
2007. aastal sai ettevõte ligi 2,56 miljonit krooni puhaskasumit. Möödunud aastal teeniti 136,3 miljonit krooni müügitulu, mida on varasemast aastast üle 40 miljoni krooni rohkem.
Tegevdirektor Toomas Sumeri ütles Äripäevale, et tulemused olid normaalsed. Kasumi kahanemise põhjuseks pidas ta kauplusekettide tugevnenud hinnasurvet ning lisas, et sel aastal plaanib Liiwi Heliis kasvatada eksporti ning saavutada kindla koha premium viinade klassis Estonian Vodka tootesarjaga.
Samuti plaanib Liiwi Heliis sel aastal kaupluseketti laiendada. Esimene kauplus Tallinnas plaanitakse avada juulikuu jooksu. Ülejäänud lisanduvad vastavalt võimalustele, lisas Sumeri.
Vastuseks küsimusele, millal võiks majandus jalad alla võtta, ütles Sumeri: „Majandusolukord võiks siis kiiremini paraneda, kui valitsus hakkaks selle asemel et mõelda, kuidas uusi makse kehtestades ja vanu tõstes eelarveauke lappida, mõtlema, kuidas Eesti ettevõtluskeskkonda parandada.“ Mees viskas samas õhku küsimuse: „Kas tasub ikka Saksa täpsusega kõiki nõukogude (Euroopa Liidu) seadusi ellu viia?“
Ettevõtte juhatus tegi osanikule ettepaneku kasumi jaotamiseks dividendidena summas 1 miljon krooni ning jaotamata kasumi jääk peale kasumi jaotamist on 5,6 miljonit krooni.
Eelmisel aastal oli Liiwi Heliisil 60 töötajat ning nende töötasude üldsumma oli 7,3 miljonit krooni. Juhatuse liikmed tasu ei saanud.
Liiwi Heliis loodi 1994. aastal ning selle põhitegevusalaks on jookside tootmine ja müük. Eelmisel aastal kasvas mittealkohoolsete toodete osakaal. Toodangusse kuuluvad viin, liköörid, siirupid, veinid, muu alkohol, energiajoogid, spordi- ja karastusjoogid.
Ettevõte kuulub Äripäeva infopanga Agent andmetel juhatuse liikmele Aivis Ohtlale, nõukogus on Inge Ohtla, Toomas Sumeri ja Helen Kukk.
Seotud lood
A. Le Coqi müügikäive jäi eelmisel
aastal vaatamata müügi mahulisele vähenemisele 2007. aasta tasemele, sealjuures
tegevuskasum kasvas 6%, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
Saku Õlletehasele tähendas Carlsbergi soov
ettevõte börsilt ära viia 1,5miljardilist kroonilaenu, intressiga 300 000 krooni
päev.
Puu- ja köögiviljamahlade tootja Rõngu
Mahla netokäive suurenes 2008. aastal 5% ja kasum kahanes 48%,
teenides puhaskasumina veidi alla 2 miljoni krooni.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.