A. Le Coqi müügikäive jäi eelmisel
aastal vaatamata müügi mahulisele vähenemisele 2007. aasta tasemele, sealjuures
tegevuskasum kasvas 6%, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
Joogitootja müügitulu oli mullu ligi 1,13 miljardit krooni (2007. aastal 1,17 miljardit) ning aruandeaasta puhaskasum 186,4 miljonit krooni. See ületas 2007. aastal teenitud 168,1 miljoni kroonist kasumit.
"Puhaskasumist rääkides, puudusid meil finantskulud ja olid ainult finantstulud," rääkis juhatuse esimees Tarmo Noop Äripäevale antud kommentaaris ning lisas, et A. Le Coqi tegelik laenukoormus on praktiliselt null, lisanduvad ainult mõned liisingud. "See näitab ettevõtte tugevust, et suudab laenuta opereerida," märkis ta.
"Teine asi, mis me tegime oli see, et suurendasime turuosa hüppeliselt pea kõikide segmentides, eriti premium-õlledes, siidrites ja long drinkides, mis on suurema kasumlikkusega," selgitas Noop. Tervikuna müüs ettevõte vähem, aga müüdi rohkem tooteid, mille kasumlikkus oli suurem, lisas ta.
Ettevõtte juhtkond hindas läinud aasta majandustulemuse väga heaks, seisis majandusaasta aruandes. Aktsionäridele tehti ettepanek kanda 186,4 miljonit krooni ehk kogu puhaskasum eelmiste perioodide jaotamata kasumi hulka.
A. Le Coqi müügimahud kahanesid 2008. aastal 9%. Realiseeriti 125 miljonit liitrit jooke, sealhulgas sisemaiselt 107 miljonit liitrit ehk 6% vähem kui aastal 2007. Eksporditud toodete maht kahanes kuus miljonit liitrit (24%).
Siseturul kasvas õlle müük 0,3%, siidrite müük jäi 2007. aastaga samale tasemele, long drinkide müük kahanes 13%, mahlade oma 3%, energia- ja spordijookidel 15%, vee müük 23%, karastusjookide müük 6% ja plastpudelites mahlajoogidel 22%.
Ettevõtte ärikasum kerkis 6% vaatamata kahanevale turule, moodustades 180 miljonit krooni. Hea tulemus saavutati tänu tooteportfelli rentaabluse tõusule, märgiti aruandes põhjenduseks.
Eelmise aasta lõpus töötas A. Le Coqis 342 töötajat ja aasta keskmine töötajate arv oli 396. Ettevõte investeeris aasta jooksul 53 miljonit krooni.
A. Le Coq AS kuulub 100% A. Le Coq Groupile, mille emaettevõte on Soome Olvi.
Seotud lood
2008. aastal müügitulu 42% suurendanud
Viljandimaa joogi- ja napsitootja Liiwi Heliis pidi leppima vähenenud kasumiga,
milleks kujunes läinud aastal 1,7 miljoni krooni.
AS A. Le Coqi kogumüük jaanuarist juunini
moodustas 58 miljonit liitrit. Võrreldes eelmise aastaga kahanes müük 10 miljoni
liitri võrra.
Puu- ja köögiviljamahlade tootja Rõngu
Mahla netokäive suurenes 2008. aastal 5% ja kasum kahanes 48%,
teenides puhaskasumina veidi alla 2 miljoni krooni.
Veini, aromatiseeritud veini, siidri ja
õlle tootmisele spetsialiseerunud Karksi õlle- ja veinitehas teenis 16,5 miljoni
kroonise müügitulu juures mullu 527 490 krooni kasumit.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.