Eesti ettevõtjad võiksid aktiivsemalt moodustada nn klastreid, täiendades üksteist eri teenustega samas valdkonnas – leides nii rohkem kliente ja hoides ühiselt reklaamides kulusid kokku, ütles EASi juhatuse liige Maria Alajõe.
"Tuleval aastal jätkuvad kõik käivitatud ettevõtluse toetusprogrammid. Fookuses on kindlasti ekspordi- ja tootearendus, samuti jätkuvalt alustavate ja kasvukiirendust vajavate ettevõtete toetamine," rääkis Alajõe Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) uue aasta plaanidest.
Alajõe tuletas meelde, et juba lõppeval, 2009. aastal olid ettevõtlustoetused suuremad ja nende tingimused soodsamad kui kunagi varem.
"Ligi miljard krooni investeerisime kaheksa tehnoloogia arenduskeskuse tegevusse, mis tähendab suurimat toetust ettevõtete arendustööks Eesti ajaloos; ligi 600 miljonit tööstusettevõtete kaasaegsesse tehnoloogiasse; 260 miljoni krooniga toetasime ettevõtete ekspordiprojekte."
"Ent toetamise otsus on alles algus – ettevõtetel tuleb oma ambitsioonikad projektid nüüd ka ellu viia," lisas ta.
"Mis puutub ettevõtluskliimasse, siis selle üle võib kurta või seda võib kiita, oleneb kustpoolt vaadata. Hoopis olulisem teema on, kuidas toota paremaid tooteid ja neid edukalt müües saada paremat hinda. Selleks soovitan senisest enam pöörata tähelepanu koostööle," märkis Alajõe.
Tema sõnul võiksid Eesti ettevõtjad aktiivsemalt moodustada nn klastreid, täiendades üksteist eri teenustega samas valdkonnas – leides nii rohkem kliente ja hoides ühiselt reklaamides kulusid kokku.
"Saamaks häid ja mahukaid tellimusi välisturgudelt oleme sageli liiga väikesed. Siin aitab ühine tegutsemine konkureerimise asemel, näiteks ettevõtete ühisturundus välismaal. Nii ühisturundust kui klastrialgatusi EAS muide ka toetab," lisas Alajõe.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!