Vabariigi sünnipäeval kõigile tööstuskaupadele 30%list hinnaalandust teinud Maxima müük tõusis mullusega võrreldes 20%, ületades kaupluseketi enda ootusi aga koguni 44%.
Maximas oli 23. veebruaril 20% suurem käive kui mullu. Selle põhjus oli, et algas kampaania klientide lemmiktoitudega, millele lisandus Tallinnas ja selle lähiümbruses 30%line tööstuskaupade ning lillede soodusmüük, rääkis avalike suhete juht Erkki Erilaid Äripäevale. "Et müük ületas plaani 44%, oli meile aga üllatus," lisas ta.
Erilaid oletas, et ilmselt oli müügi kasv seotud nädalapäevaga, sest 23. veebruar langes tänavu teisipäevale, kuid teisipäeviti algavad Maximas iganädalased kampaaniad.
2000 kaupluseketi püsiklienti valis iseseisvuspäeva peolaua lemmikroaks seaprae, mille kõrval soovisid ostjad enim nautida ka vürtsikilu, kartulisalatit, heeringat, suitsuforelli, valget viina, viinamarju, hapukoorekooki, Kalevi pralineekompvekke ja kohvi. Just neid tooteid Maxima kogu nädala soodsa hinnaga pakkuski.
Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul sarnaneb vabariigi aastapäeva eelne Rimi müük tavalisele reedese päeva müügile.
Teiste kaubanduskettide kõrval tunnetas Rimi mullu omal nahal jõulupühade aegse müügi langust. "Kindlasti oli üheks põhjuseks, et detsembris 2009 langesid statistikaameti andmetel toidukaupade jaehinnad keskmiselt 5,1% võrra võrreldes 2008 aasta detsembriga," selgitas Mägioja.
"Kaupade odavnemist, odavama hinnaklassi toodete ja kampaaniapakkumiste eelistamist näeme ka Rimi ja Säästumarketi kauplustes. Kindlasti lisandub siia juurde ka tarbijate varasest väiksem kindlustunne tuleviku ees, inimesed üritavad varasemast rohkem raha kokku hoida ja säästa," lisas Mägioja.
Uuringufirma AC Nielseni andmetel langes ketikaubanduse kogumüük rahalises arvestuses märgatavalt. Samas ütles 69% küsitletud inimestest, et nad kulutasid jõulupühade aegu vähem kui aasta tagasi. Tubakamüügi kasvu ja alkoholi alla keskmise languse taga olid suuresti aktsiiside tõttu kasvanud hinnad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
„Ühe kuu andmete põhjal on muidugi ohtlik kaugeleulatuvaid järeldusi teha, aga eks see langustempo aeglustumine on ju pigem ikkagi hea märk,“ kommenteeris jaekaubandusstatistikat SEB makroanalüütik Hardo Pajula.
Jaemüügi vähenemine jaanuaris aastataguse ajaga võrreldes kümnendiku võrra tähendab 13 kuu väikseimat kukkumist.
Tamro Eesti juht Tarvo Vaasa ütles, et ravimite müük on jaanuaris tõesti pisut kasvanud, kuid pani selle sesoonsete haiguste ning allahindluste arvele.
Hawaii Expressi talvemüük kasvas eelmise talvega võrreldes 16%, rääkis Äripäevale spordikaupade keti müügijuht Alo Maidla.
Viimase kümnendi jooksul on tubakasektori muutused olnud üsna dramaatilised. „Mis tähendab, et järgmise 10-15 aasta jooksul kaovad sigaretid ja need asendatakse teaduspõhiste alternatiividega neile, kes otsustavad suitsetamisega jätkata,“ ütles Philip Morrise välissuhete juht Kai Tammist. Sama moodi on muutunud ootused personalile, otsustavaks on saanud õigete hoiakute evimine.