Küsimustele vastab Muuga sadamas tegutseva Muuga CT juhatuse esimees Sergei Artjomov.
Juulis käis meediast läbi uudis uue konteinerterminali ehitamisest Muuga sadamasse. Kas see tähendab, et Teil tekkis konkurent?
Ei. See on ekslik info, kuna lõpetati kõigest konteinerterminali laienduse baasinfrastruktuuri ehitamine. Praegusel ajal kujutab ala endast suurt tühja platsi, mis ei kanna isegi inimest, rääkimata juba konteineritest või neid töötlevast tehnikast.
Objekti lõpetamiseks tuleb teha sellele 27hektarisele alale umbes meetri paksune padi, katta see UNI-kividega, ehitada välja superstruktuur, eelkõige autoväravad, soetada laadimistehnika jne. Lisaks miljardile kroonile, mis Tallinna Sadam konteinerterminali laiendamisse investeeris, peab operaatoril olema võimalus investeerida sama suur summa.
Kas Teie arvates Tallinna Sadamal, kes investeerib infrastruktuuri loomisesse nii suuri summasid, on juba silmapiiril mingeid potentsiaalseid investoreid-operaatoreid?
Ka mina tahaks seda teada. Vaevalt kiidaks sadama nõukogu ja üldkoosolek heaks nii suurt investeeringut, tuginedes ainult kohalike ekspertide ja spetsialistide arvamusele. Kui arutada loogiliselt, siis selliseks investeeringuks peab olema sõlmitud leping tulevase operaatoriga.
Oleme põhjendatult arvanud, et selline leping sõlmitakse meie terminaliga.
Tallinna Sadama kommertsdirektori sõnul on käimas läbirääkimised mitme potentsiaalse operaatoriga, kuid kellega konkreetselt ning mille üle, jääb saladuseks.
Muide, kui on kuulutatud riigihange ehitamiseks ja antud maa-ala opereerimiseks, siis peaksid olema hankedokumendid, hanketähtajad. Midagi sellist aga ei ole.
Ehk peitub asi sadama uue maa atraktiivsuses?
Arvan, et jah. Uue operaatori otsimine ainult konteinerterminali vastloodud alale ei ole ei majanduslikult ega strateegiliselt otstarbekas. Et selles veenduda, piisab, kui vaadata uue ala kuju, mis Muuga CT territooriumist eraldatuna kaotab investori jaoks oma väärtuse. See ala ei võimalda konteinerite töötlemistehnika optimaalset kasutamist.
Kas vastab tõele, et terminali laiendamise projekti töötasid välja Muuga CT spetsialistid ning eeldati ettevõtte arengut sellel uuel territooriumil?
Jah. Igal ettevõttel peab olema pikaajaline arengustrateegia. Selline strateegia meil on praegugi olemas. Ehituse esimene etapp seisnes spetsialiseeritud konteinerterminali ehituses, milleks ongi praegu Muuga CT. Teise etapina pidanuks olema laienemine vastavalt esitatud äriplaanile, mille alusel Muuga CT ehitushanke võitiski, ja selle lisale - Terminali arenguprogramm 2005.-2015. a.
Kuna meile lubati, et konteinerterminali võib arendada ka Tallinna Sadamaga sõlmitud koostöölepingu alusel, on meil antud investeeringuteks kõik vahendid olemas.
Meil on opereerimiseks vajalik kogemus, maine ja sidemed konteinerite tarneahela teiste osapooltega.
Iga spetsialist kinnitab, et uus territoorium on tegutseva terminali jätk. Just Muuga CT spetsialistid kujundasid dokumentatsiooni peamised parameetrid, mille alusel on koostatud Tallinna Sadama hankedokumendid ja projekteerimisülesanne.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.