• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,94%38 384,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,94%38 384,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • 20.09.10, 06:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Signaali ostnud advokaat võinuks saada aasta ärimeheks

Signaali ostuga oleks advokaat Ants Mailend võinud 2008. aastal kandideerida aasta ärimehe tiitlile. Tema väikesel osaühingul õnnestus osta Signaal umbes kümme korda madalama hinnaga, kui oli ettevõtte väärt.
Signaali tollane müüja Andres Peets tegi hämmastavalt kehva tehingu, sest müüs Signaali neli korda kehvema hinnaga, kui oli ise ostnud Tallinna linnalt. Kusjuures 2008. aastal oli Signaali majandusseis väga hea, Peetsi omanduses olles oli ettevõtte suutnud käivet ja kasumit hüppeliselt kasvatada ning ka linnalt laekus igal aastal tööde eest üha suurem summa raha.
Äripäeva rikaste edetabeli koostamiseks kasutatava metoodika kohaselt võinuks Peets küsida Signaali aktsiate eest 100 miljonit krooni. Aktsiate odavmüügi põhjust ei oska või ei taha Peets aga nüüd tagantjärele selgitada.
Tegelikult ei oleks Mailend aasta ärimehe tiitlit võitnud, sest saades Signaali aktsiad enda kontrolli alla, otsustas ta need kiiresti edasi müüa Šveitsis registreeritud ettevõttele. Kusjuures küsis  aktsiate eest ainult 10 miljonit krooni ehk sama hinna, millega oli ise Signaali mõni nädal varem ostnud. Pigem sobib Mailend selle tehinguga kandideerima aasta advokaadi tiitlile.
On veel üks huvitav kokkusattumus. Signaal on 2008. aastal andnud lühiajaliselt kellelegi 10 miljonit krooni laenu ehk täpselt sarnase summa, mille Signaali aktsiate eest käis välja advokaat Mailendi firma ning lõpuks ka ettevõtte praegune omanik.
Võimalik, et Signaali omanikevahetuse vormistamiseks kasutati 2008. aastal Signaali enda raha. Signaal paistab silma sellega, et omanik ei võta ettevõttest välja dividende, samas tegutseb aga kui väikene pank, kes väljastab lühiajalisi laene. Võib-olla kasutab salapärane omanik Signaali enda teiste äride lühiajaliste likviidsusprobleemide leevendamiseks.
Signaali odavmüügi põhjus võib olla see, et firma tegelik omanik pole kunagi olnudki Andres Peets. Tegelik omanik soovib end hoida varju. Ta ei taha, et teda seostatakse Tallinna linnale teenuseid pakkuva ettevõttega ega taha, et keegi hakkaks tundma huvi, kuidas Signaal erastati 2004. aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 29.08.17, 06:00
Salapärane Signaal sai Küprosel uue omaniku
Pärast Äripäevas ilmunud lugusid Tallinna liiklushankel kallima pakkumise kiuste võidutsenud offshore-omanikega firmast Signaal vahetusid Küprose registris ettevõtte omanike nimed.
Uudised
  • 20.09.10, 14:05
Signaali konkurent: Lang võiks omaniku teema ette võtta
Tallinna liiklusskeeme koostava AS Napali juhataja Toomas Laanpere tunnistab, et tal ei ole sarnaselt paljude teiste inimestega samuti aimugi, kes on AS Signaali tegelik omanik.
Uudised
  • 20.09.10, 07:02
Signaali müük erakätesse otsustati kitsas ringis
Tallinna linnale kuulunud ASi Signaal müük oli aastaid tagasi justkui müstifikatsioon – nõukogu liikmed jäeti infosulgu, ettevõte müüdi aga ainsale huvilisele, klubiärimees Andres Peetsi osaühingule Richtel.
Uudised
  • 20.09.10, 06:46
Signaali omanikeks on olnud kirju seltskond
Liikluskorraldusvahendeid valmistava, paigaldava ja hooldava ASi Signaal omanikeks on olnud kirju seltskond.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele