• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • 03.11.10, 17:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Masu lõpp tõstab kulusid

Elavnemisega on tekkimas surve tegevuskulude tõusmiseks, mis eeldab samas tempos tulude kasvu, ütles Baltika juht Meelis Milder.
Järgneb intervjuu Baltika juhi Meelis Milderiga:
Kas III kvartali tulemused vastasid ettevõtte juhtkonnale ootustele?
Jah, me oleme rahul, tulemus vastas me ootustele ning jätkas positiivset trendi. Kindlustunnet annab ka see, et positiivsed trendid jätkusid ka oktoobris. Ettevõtte juhtkonna ootustele vastavad kõik põhitegevusega seotud müüginumbrid ning efektiivsusnäitajad.
Kahjuks mõjutasid meie tulemust negatiivsed tegurid, sh hooaja alguse varude juhtimisega seotud hankekulud ning ebasoodsad valuutakursid. Tagamaks uue hooaja kvalitatiivset algust ning vastamaks operatiivselt tarbijate vajadustele, tihendasime tarnegraafikuid.
Loomulikult ei ole me rahul sellega, et ettevõte on endiselt kahjumis. Siinkohal on oluline rõhutada, et suur osa kahjumist (8,8 miljonit) on tingitud valuutakursside langusest.
Endiselt jääb käive möödunud aastate tasemele alla. Millal Teie prognooside kohaselt peaks käive saavutama eelmiste aastate taseme või ületama seda?
Kõigepealt tuleb silmas pidada seda, et kolmandas kvartalis saavutasime 14% väiksema müügipinnaga eelmise aastaga võrreldes ainult 2% väiksema müügitulemuse. See on ju tegelikult väga hea tulemus. Meie hinnangul me ületame eelmise aasta kvartaalse taseme neljandas kvartalis.Keskendume müügi kasvatamisele läbi efektiivsusnäitajate (müük ruutmeetrile ning võrreldavate pindade müügikasv).
Kas firmal on jätkuvalt 2011. a kasumisiht sama?
Otse loomulikult.
Millise turu on olete uhked või kus näete kõige rohkem potentsiaali?
Meil on väga hea meel oma koduturu Eesti üle, mis on kriisist kõige kiiremini väljumas. Eesti kolmanda kvartali müügikasv oli eelmise aastaga võrreldes juba 12%, mis on väga tugev saavutus. Tubli on olnud ka Läti, Venemaa ning Ukraina on vastanud samuti meie ootustele. Kasumit teenisid kõik Balti turud. Kuuest turust neli vastavad meie ootustele.
Mis tegurid on jätkuvalt Baltika suurimad murelapsed?
Meil on jätkuvalt mõningaid ebaefektiivseid poode, mida planeerime sulgeda. Oodatust aeglasemast taastub Leedu turg.
Seoses majanduse elavnemisega on tekkimas surve, et tegevuskulud hakkavad taas tõusma, mis eeldab ka samas tempos tulude kasvu.
Kahjuks ei saa me mõjutada maailma valuutakursse ning viimasel ajal on kursside kõikumine avaldanud meie tulemustele negatiivset mõju.
Kuidas hindade üldist rõivatööstuse turgu Eestis ja Baltikumis?
Tugevatel rõivakaupmeestel läheb täna juba selgelt paremini.
Milliste konkurentide tegemisi Te enim jälgite?
Meil ei ole kedagi konkreetset, keda me teistest enam jälgiks või kellega end võrdleks.
Millise brändi edule loodab Baltika kõige enam?
Kõik meie brändid on sel aastal teinud läbi tugeva kvalitatiivse arengu ning meie jaoks on iga brändi edu oluline.
Meil on väga hea meel, et Montoni turupositsioon on tänu väga headele kollektsioonidele oluliselt tugevnenud. Ivo Nikkolo jätkab stabiilset kasumlikku kasvu. Baltman on teinud läbi kollektsiooni totaalse uuenemise, tehes täna ilmset parimat ülikonnapakkumist. Mosaic on turule toonud väga suure hulga hea hinna ja kvaliteedi suhtega tooteid, kasvades nii oma jaeturgudel kui läbi hulgipartnerite, sh Euroopa kaubamajade keti Peek & Cloppenburg.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California, Indrek Kald

Seotud lood

Börsiuudised
  • 03.11.10, 16:10
Apranga: Eestil enim potentsiaali kasvuks
Vastupidiselt Baltikale kahjumlikuks osutunud sügisele tegi Baltimaade suurim rõivakaubandusettevõte Apranga APB finantsdirektori sõnul oodatust parema tulemuse, mida toetas tugevalt kasvanud tegevus Eestis.
Börsiuudised
  • 04.11.10, 12:49
Baltika edu (elu) sõltub võlausaldajate lahkusest
Baltika avaldas eile kolmanda kvartali väga suure kahjuminumbri, mis hirmutas tõenäoliselt paljud investorid ära ja pani mõtlema, mida oma aktsiatega ette võtta. Nii on küsitud täna minugi käest, mida selle väärtpaberiga teha?
Börsiuudised
  • 03.11.10, 15:18
Baltika kvartalikahjum suurenes
Baltika Grupp teenis kolmandas kvartalis 34,3 miljoni kroonini suuruse kahjumi, mida on viis miljonit krooni enam kui aasta eest.
Börsiuudised
  • 03.11.10, 16:41
LHV pettus Baltika tulemustes
LHV analüütiku Nils Vaikla sõnul jäid Baltika kolmanda kvartali tulemused selgelt nende ootustele alla.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 10:25
Ehituskonsultant Amhold aitas tühjale krundile rajada Trumpfi fiiberlasertehnoloogiaga tootmisüksuse
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele