Selveri juhi Andres Heinveri sõnul kõht peab siiski täis saama ja inimesed ei jäta euro tuleku tõttu oma igapäevaseid toiduoste tegemata.
„Eesti tarbijad pigem uudishimulikud ja uuele avatud. Euroga harjumine võtab aega, aga paistab, et kohanemine läheb sujuvalt ja suuremate probleemideta,“ kommenteeris Heinver. Isegi kassapidajad on nentinud, et euro tuli lihtsamalt kui kardeti.
„Enamik kliente on olnud mõistvad ning saavad aru, et eurosentide lugemine võtab esialgu pisut rohkem aega kui krooni paberraha tagastamine. Olime selleks ka ette valmis ning tegutseme Selveris paralleelkäibe perioodi jooksul suurema meeskonnaga,“ lausus Heinver. Nii jaanuar kui veebruar on alati jaekaubanduses rahulikumad kuud, kus käiberekordeid ei lööda.
„Kõht peab siiski täis saama ja inimesed ei jäta euro tuleku tõttu oma igapäevaseid toiduoste tegemata. Oleme optimistlikud ning ootame sellelt aastalt majanduse taastumist ja klientide ostujõu paranemist,“ kommenteeris Heinvere.
„Minu tarbimisharjumused on endised – hinnad on ju samad ja palk samuti,“ nentis ta.
Autor: Katariina Krjutškova, Alyona Stadnik
Seotud lood
Inimeste tarbimisharjumused ei ole euro tulekuga muutunud, küll aga jälgitakse rohkem hinnasilte.
Kaubamaja turundusdirektori Enn Pareli sõnul ei ole praegu inimesi eurošokk tabanud ning pigem paistab optimismi ja tarbimispuhangut.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”