• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 18.01.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teenusedisain pakub tootjatele uut vaatenurka

Palju räägitakse sellest, mis on disain. Samas on märksa olulisem mõista, mida disain ettevõttel saavutada aitab. Kui nimetada vaid esmalt meenuvaid, siis - paremad tooted, rahulolevamad ja lojaalsemad kliendid, efektiivsem planeerimine ning kulude optimeerimine.
Tihedas ettevõtluskonkurentsis eristuvad tooted üksteisest pakutava elamuse ja kaasnevate teenuste poolest. Funktsionaalsetelt omadustelt sarnaseid tooteid on sadu, seega mõjutavad tarbijate ostuotsuseid üha enam emotsionaalsed väärtused ja ka see, mis tootega kaasneb. Näiteks kultustelefon iPhone, mille väärtus avaldub just teenuste ehk rakenduste (apps) näol.
Mis on teenusedisain, millega ta tegeleb? Teenusedisain on valdkond, mis tegeleb väärtuste loomisega ning otsib vastuseid küsimustele, milline peaks olema kasutaja teenuse kogemus, milline peaks olema ettevõtte tööprotsess, et meeskonnal oleks kiirem, lihtsam ja mugav teenust osutada. Tähtis on mõista, et teenusedisainiga on võimalik suurendada ärieeliseid mitte ainult teenindus-, vaid ka tootmis- ja avalikus sektoris.
Teenusedisaini rakendades vaadeldakse probleeme kasutaja silmade ja kogemuste läbi. Koostöös disaineriga kaardistatakse kriitilised kokkupuutepunktid kliendiga: tooteinfo hankimine, toote kättesaamishetk, garantiiremont jne.
Disainitööriistu kasutades luuakse pilt kasutajate ootustest ja vajadustest, millest lähtudes anlüüsitakse kitaskohti ning töötatakse välja uusi lahendusvõimalusi. Näiteks kui lennutranspordis on ebamugav etapp kliendi jaoks pagasi ootamine, saab siiski ooteruumi piisavalt istekohti paigaldades luua meeldivama teenusekogemuse.
Teenusedisain tootmissektoris. Tootmissektoris võimaldab teenusedisain luua toodetele lisandväärtust, mis on üheks võtmelahenduseks toodete atrkatiivsuse ja konkurentsieelise tõstmisel. Toodetele lisandväärtuse loomiseks on kaks peamist suunda: toote müügi ja järelhooldusega seonduv ning personaliseeritud tooted. AS Sangar pakub juba mitu aastat edukalt müüvat personaaltoodet - mõõdusärki. Särk õmmeldakse valmis sama tehnoloogiaga nagu masstoodang, kuid kliendi rahulolu ning makstav hind on erinevad.
Esmakordselt korraldab Eesti Disainikeskus koostöös disaineritega teenusedisainialaseid täiendkoolitusi, mis on suunatud tootmisettevõtetele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele