• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 04.02.11, 17:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: linnaplaneerimine mõjutab autosid, millega sõitma hakkame

Linnaplaneerimine ja vajadus kindla otstarbega sõidukite järele on tegurid, mis suunavad autotööstuse valikuid ning uute tehnoloogiate rakendamist, näitab KPMG rahvusvaheline uuring.
Euroopas ja Põhja-Ameerikas kasvab tarbijate nõudlus kindla otstarbega sõidukite järele ning Hiinas ja mujal arenevatel turgudel vajatakse turvalisi ning odavaid autosid, selgub KPMG poolt autotööstuse juhtide seas läbiviidud uuringust Creating a Future Roadmap for the Automotive Industry 2011.
Autotööstuses toimuvad olulised muutused on tingitud elanikkonna kasvust ning linnastumisest. Suund heitgaaside vähendamisele ning liikluse piiramine linnasüdametes võib olla alles algus, märgib uuring ning toob näiteks Araabia Ühendemiraatidesse rajatava autovaba linna Masdar.
Nimetatud suundumused mõjutavad autotööstuse arengut, sest uuringule vastajatest 73 protsenti arvas, et autosid konstrueeritakse üha rohkem kindlaks otstarbeks ning 76 protsenti arvas, et linnaplaneerimine mõjutab autoehitust.
Ajal, mil nõudlus kasvab soodsama hinnaga elektrisõidukite järele ning mille arendus- ja uurimistegevus hooga käib, võivad hoopis rohkem tulevikku mõjutada paindlikud lahendused, millega inimesed pääsevad punktist A punkti B eri transpordimooduste (lühirendi autod, ühistransport jne) kombineerimisega.
Kuigi vaid üheksa protsenti vastanutest arvas, et paindlikud lahendused muutuvad keskseks osaks nende strateegiast, on siiski autotootjaid nagu Daimler, Peugeot, BMW ja teised, kes juba investeerivad sellesse valdkonda.
Paindlike liikluslahenduste kasv ning kütusekulu muutumine kõige olulisemaks ostuargumendiks tähendab, et ligi 80 protsendi vastanute arvates läheb järgmise viie aasta jooksul hübriid- ja elektriautode arvele lõviosa ükskõik millise kategooria autotoodangu kasvust. Samas ootavad paljud vastajad valitsuste toetavat rolli, kuna arvatavasti ilma subsiidiumideta ei muutu elektriautod lähiajal laiemalt kättesaadavateks.
Uuringus osales 200 maailma autotööstuse juhtivtöötajat, kellest pooled olid äriüksuse juhid või veel kõrgemal positsioonil. 51 protsenti vastanutest tegutseb Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnas. Vastanud esindasid firmasid, mille aastakäive ületab 100 miljonit USA dollarit ning veerand neist ettevõtteid aastakäibega üle 10 miljardi dollari.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele