Lugesin teisipäevasest Äripäevast A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi ja Kitmani juhi Ilo Rannu kriitikat EASi suhtes.
Ma ei ole sellega nõus. Kindlasti on Eesti brände, mis edukalt müüvad nii Euroopa Liidus kui ka kolmandates riikides.
Ei saa oma saba tõstmata jätta, näiteks meie (Repo by Sorbes) brändi toodetel on Eurostati andmetel ligi 30% Soome melamiinplaaditurust ja üle poole Soome melamiin-plaadi impordist.
Kui see ei ole edukas bränd ja kui Soome pole nõudlik turg, siis mis see on?
Ekspordime 85% oma toodangust ja oleme tuntud bränd paljudes riikides. Tõsi, seda küll tööstuslike ostjate turul, seepärast tavalugejad seda ei tea (ega peagi teadma).
Ja EAS abi on täiesti adekvaatne. Ettevõtja valib sihtturud ja 50% turgudele tungimise kuludest kompenseerib EAS. Ka messide kuludest 50%.
Vali, kumba tahad, või mõlemad. Kui oled kirjaoskaja, et kirjutada taotlus, ja hoolas aruandlusega, ei jää toetus saamata.
Seega, minu arvates on toetuse määrad ja nende kättesaadavus täiesti asjakohased ja kriitika EASi aadressil põhjendamatu.
Autor: Tiit Kolk
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.