Vaatamata kõrgele naftahinnale ja lennundussektori kesisele väljavaatele on maailma kaks suuremat lennukitootjat sel nädalal saanud tellimusi enam kui 26 miljardi dollari eest.
„Ostude jaoks on piisab kapital olemas, seda ka pärast nafta hinnarallit. On vähetõenäoline, et kõrgemad kütuse hinnad mõjutavad uute tellimuste arvu,” teatas Lazard Capital Marketsi analüütik Michael Lewis, „uued lennukid märgatavalt ökonoomsemad ja lennukompaniid arvestavad sellega.”
Boeingu sõnul on Aasia lennufirmad enim huvitatud uutest lennukitest kuna selles regioonis kasvab kuni 2029. aastani lennuliiklus iga aasta 7 protsenti. IMF-i sõnul kasvab globaalne lennuliiklus sel aastal 4,5 protsenti ning seda peamiselt arenevate turgude pealt.
Sel nädalal teatas lennukite liisingu gigant International Lease Finance Corp, et plaanib pärast kolme aastas pausi tellida 100 uut Airbus A320 ja 33 Boeing 737-800 reisilennukit. Samuti andis firma sisse tellimuse kümnele Airbusi A380-le, mis on maailma suurim reisilennuk.
Aasia lennufirmad Air China, Hong Kong Airlines ja Pacific tellisid kahelt lennukitootjalt kokku 53 uut lennukit.
Ühendriikide lennukitootja Boeingu aktsia on kolmapäeval kukkunud 0,08 protsenti 71,99 dollarini. Airbusi emafirma EADS-i USA-s kaubeldav aktsia on kerkinud 1,75 protsenti 27,9 dollarini.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.