Autojuhide tööjõuturu kohta esitatakse vastukäivaid seisukohti: veofirmad ütlevad, et juhte ei ole tööle võtta, tööturuteenuste vahendajad väidavad, et neil tööle soovivaid autojuhte jagub. Autojuhtide tööjõuturg kulgeb isevooluteed, kus igaüks üritab oma nurgas asja parandada, ilma et oleks selge, mida täpselt vajatakse.
Väidetavalt on autojuhtide tööjõuturult puudu tuhandeid autojuhte. "Probleem on väga suur. Me ei suuda otsustada, kellele ja kuidas vedada," rääkis juba sügisel Äripäevas Hert Transpordi omanik Tarmo Tšernjavski, kes oli valmis tööle võtma 500 autojuhti.
Autojuhte jagub. Töötukassa ütleb, et neil oli 21. veebruari seisuga arvel 845 autojuhti. Autoettevõtete Liidu juht Villem Tori ei oska arvata, miks töötud autojuhid veofirmadele ei sobi. Ilmselt on neil puudu töökogemusest, leiab ta. Töötukassa aga väidab, et 395 töötut autojuhti on veoki roolis istunud vähem kui pool aastat tagasi. Pealegi on töötukassal pakkuda praktikateenus, kui töölesaamise takistuseks on kogemuse puudumine.
Kõik tahavad uusi autojuhte juurde koolitada. Pärast ebaõnnestunud autojuhtide värbamise aktsiooni teatas Tšernjavski, et paneb kokku programmi autokooli loomiseks. Autoettevõtete Liit osaleb Kehtnasse rasketehnika kompetentsikeskuse loomise projektis, mis näeb ette ka veoauto- ja bussijuhtide väljaõpet. Autojuhtide ühing Profid AJ üritab Viljandi kutseõppekeskusesse sisse seada rahvusvahelist autojuhtide koolituse õppekava. Ning lõpuks valmistab kiirtööna autojuhte ka töötukassa, kes kinnitab, et kui tööandja nende kaudu sobivat töötajat ei leia, on nad valmis seni koolitatud 745 autojuhile kohe lisa tootma.
Kõik on nõus töötuid autojuhte juurde koolitama, sest me ei tea, miks seni tööd ootavad juhid töötajate järele janunevates veofirmades siiani tööd ei leia.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”