Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2011. aasta aprillis võrreldes eelmise aasta aprilliga 5,4%. Märtsis tõusid hinnad 5,2%.
Võrreldes selle aasta märtsiga tõusid hinnad 0,7%. Sealjuures kaubad olid 2010. aasta aprilliga võrreldes 6,9% ja teenused 2,6% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta aprilliga võrreldes tõusnud 5,4% ja mittereguleeritavad hinnad samuti 5,4%.
Eelmise aasta aprilliga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu ja mittealkohoolsete jookide 12,3%-line kallinemine, mis andis kogutõusust üle poole.
Sellest omakorda ligi neljandiku andsid aastataguse ajaga võrreldes 17% kallimad piimatooted, ligi viiendiku 14% kallimad jahutooted ning viiendiku köögivilja ja kohvi hinnatõus.
Mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud kartul (86%), kohv (55%), suhkur (45%) ja õunad (42%). Üle 30%-lise tõusu on läbi teinud veel tangained (37,5%) ja taimeõli (31%). Munad olid aga 6,7% odavamad.
Märtsiga võrreldes olid aprillis tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks toit ja mittealkohoolsed joogid, mis andsid kogumuutusest ligi kolm neljandikku. Toidu ja mittealkohoolsete jookide mõjust indeksile andsid omakorda üle neljandiku 2,3% kallinenud lihatooted, üle viiendiku 3,7% kallinenud köögivili ning ligi kuuendiku 2% kallinenud jahutooted.
Võrreldes märtsiga oli hapukapsas 20%, hiina kapsas 19%, taimeõli 17% ja suhkur 15% kallim, kuid viinamarjad 24% ja lennureisid 17% odavamad.
Hinnad eelmistel kuudel
Tarbijahinnaindeksi muutus 2011. aasta märtsis oli võrreldes eelmise aasta märtsiga 5,2 protsenti. Kaubad olid eelmise aasta märtsiga võrreldes 7,0 protsenti ja teenused 2,1 protsenti kallimad.
Eelmise aasta märtsiga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu 11-protsendiline kallinemine, mis andis kogutõusust ligi poole. Sellest omakorda ligi poole andsid aastataguse ajaga võrreldes 18 protsenti kallimad piimatooted ja 12 protsenti kallimad jahutooted. Suuremat mõju avaldas veel mootorikütuse 14,2-protsendiline kallinemine.
Enim oli märtsis kallinenud kartul (84 protsenti), kohv (48 protsenti) ja õunad (40 protsenti). Üle 30-protsendilise tõusu on läbi teinud veel kütteõli (32 protsenti), tangained (31,6 protsenti) ja piim (31 protsenti).
Selle aasta veebruaris tõusis tarbijahinnaindeks võrreldes eelmise aasta sama ajaga 5,7%. Kaubad olid eelmise aasta veebruariga võrreldes 7,2% ja teenused 3,2% kallimad. '
Veebruaris mõjutas indeksit kõige enam toidu ja mittealkohoolsete jookide 13,2%-line kallinemine, mis andis kogutõusust üle poole. Sellest omakorda ligi poole 34,5% kallim köögivili ja 18% kallimad piimatooted ning kuuendiku jahutooted, mis kallinesid aastaga 13,5%. Suuremat mõju avaldas veel elektri, soojusenergia ja kütte 6,2%-line ja mootorikütuse 13,1%-line kallinemine, mis kokku andsid kogumuutusest ligi neljandiku.
Kõige enam kallines veebruaris kartul (89%) ja õunad (38%). Üle 30%-lise tõusu on läbi teinud veel kohv (34%), tangained (33%), muu puuvili (31%), kütteõli (31%) ja piim (30%).
Tarbijahinnaindeks 2010. aastal võrreldes 2009. aasta keskmisega tõusis 3,0%.Indeksi suuremateks mõjutajateks olid mootorikütuse 20,1%-line, elektri, soojusenergia ja kütte 6,9%-line ning toidu ja mittealkohoolsete jookide 3%-line kallinemine.
Värske köögivili oli 2010. aastal eelmise aasta keskmisega võrreldes 40%, kütteõli 35%, kohv 15,9% ja piim 14,7% kallim.
Seotud lood
Inflatsiooni põhjustab jätkuvalt enim toidukaupade laiapõhjaline hinnatõus, kommenteeris Eesti Panga ökonomist Orsolya Soosaar 5,4protsendist hinnatõusu aprillis.
Hinnatõusu vedavate kaupadena domineerivad jätkuvalt toiduained, kuid arengud maailmaturul annavad lootust toiduhinna tõusu pidurdumiseks või isegi languseks lähikuudel.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.