Skype Technologies OÜ 2010. aasta palgakulud inimese kohta kasvasid rohkem kui 5000 krooni võrra kuus, Playtech Estonia OÜ omad aga hoopis langesid.
Skype maksis 2010. aastal 377 töötajale palkadena välja kokku 329,2 miljonit krooni, mis teeb ühe töötaja keskmiseks kuutasuks 72 773 krooni. Aasta varem maksti 336 töötajale kokku 272,8 miljonit krooni ehk kuus keskmiselt ühele inimesele 5100 krooni vähem.
Skype peibutas 2010. aasta augustis avaldatud IPO eelprospektis investoreid sellega, et juhtis nende tähelepanu suhteliselt madalatele tööjõukuludele, kuna suurem osa töötajaid paikneb Tallinnas. "Lisaks on meil ajalooliselt võrreldes paljude konkurentidega suhteliselt madalad tootearendusega seotud tööjõukulud, kuna suurem osa meie insenere ja arendajaid asub Tallinnas, Eestis," seisis prospektis.
„Skype’i esindajad ei ole kunagi öelnud, et Skype’i Eestis tegutsemise põhjuseks oleksid madalad palgakulud. Oleme alati maksnud väga hea töö eest väga head palka ja kavatseme seda teha ka edaspidi," kommenteeris Skype Technologies OÜ juhatuse liige Sten Tamkivi. Täpsemat selgitust, miks Skype'i makstav keskmine palk tõusnud on, Tamkivi andma ei soostunud.
Playtech kulutas 408 täistööajaga inimese kohta mullu 191,9 miljonit krooni ehk 39 188 krooni inimese kohta kuus. Aasta varem maksis Playtech täistöökohaga inimesele keskmiselt 40 238 krooni kuus ehk üle 1000 krooni rohkem. Kui palju täistöökoha ja osalise töökohaga inimesi Playtechis töötab, majandusaruanne ei täpsustanud. Tööjõukulusid selgitav aruande lisa märkis vaid, et töötajate keskmine arv on taandatud täistööajale.
Skype Technologies sai eelmisel aastal 505,5 miljoni kroonise käibe juures 48,9 miljonit krooni kasumit. Aasta varem oli käibeks 433,0 miljonit ja kasumiks 35,6 miljonit krooni.
Playtechi müügikäive kasvas mullu 219,7 miljonilt kroonilt 247,7 miljoni kroonini ja kasum 8,8 miljonilt 11,9 miljoni kroonini.
Seotud lood
Veebimängude tarkvaratootja Playtech Eesti juht Juha Olavi Korhonen lahkub ettevõttest. Uueks juhiks saab senine personalidirektor Kaari Simson.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.