Viimase nelja aasta jooksul on SEB pangakontorite arv vähenenud pea poole võrra, samamoodi on vähem ka sularahautomaate.
SEB äriarendusdivisjoni juht Mart Maasik rõhutas teenuse asukoha liikumist postkontorisse. "Tihtilugu on muutunud vaid pangateenuse osatamise asukoht – kontor on kolinud postkontorisse," ütles ta.
Maasiku sõnul on SEB teenused tänu postkontorites töötavatele postipankadele olemas pea igas Eesti vallas. "Seetõttu ei ole pangakontori või -automaadi sulgemine meie kliente nii teravalt puudutanud," väitis ta.
Kuigi postkontorid pakuvad Maasiku sõnul ka sularahateenust, on pank pööranud tähelepanu kaardimaksete soodustamisele. "Eelmisel aastal haarasime kaardimaksete osas initsiatiivi ja pakume väikekaupmeestele makseterminale vaid viie euro eest kuus," märkis ta.
Küsimusele, kas SEB plaanib tänavu kontoreid või sularahaautomaate sulgeda või avada, selgitas Maasik, et nad jälgivad kasutusaktiivsust ja teevad muudatusi vastavalt analüüsile. "Hetkel on selge plaan avada kevadel taas kontor Tallinnas renoveeritud Magistrali keskuses," sõnas ta.
Sularahaautomaadi asukoha muutmisele või kontori sulgemisele eelneb Maasiku sõnul põhjalik analüüs, kuna sularahaautomaat on kallis seade. "Kui tehinguid on sularahaautomaadi töös hoidmiseks vähe, siis on alternatiiv pakkuda piirkonnas tegutsevatele kaupmeestele soodustingimustel makseterminale," selgitas ta.
Sarnaselt teistele pankadele on ka SEB strateegia, et formaalseid kontorikülastusi jääks järjest vähemaks ja kontorist kujuneks pigem nõustamiskeskus, kus aastas paar korda käiakse, rääkis Maasik. "Meil oli 150 000 kontorikülastust aastas lihtsalt sellepärast, et inimene tuli oma pangakaardile järele. Siis hakkasime pangakaarte postiga koju saatma, et ka töötajate resurssi muule suunata," tõi ta näite.
SEB kontorite arv aastate kaupa (sulgudes kontorite arv Tallinnas):2007. aastal 67 (24)2008. aastal 59 (21)2009. aastal 53 (19)2010. aastal 46 (16)2011. aastal 37 (11)
SEB sularahaautomaatide arv:2007. aastal 3052008. aastal 3072009. aastal 3092010. aastal 3232011. aastal 312
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Klientide tarbimisharjumuste muutumise tõttu pangateenuste kasutamisel sulgeb Swedbank sel aastal viis kontorit.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.