Prantsuse jaekaubanduse hiid Carrefour teatas kahanenud 2011. aasta puhaskasumist ja lisas, et kärbib kulusid ning investeeringuid sel aastal. Põhjuseks mitmed strateegilised möödapanekud ja nõrg koduturg.
Carrefour teenis möödunud aastal puhaskasumina 371 miljonit eurot. Aasta varem oli sama näitaja 433 miljonit. Põhjuseks tegevuskasumi järsk langus koduturul Prantsusmaal ja Euroopas. Käive tegi imepisikese kasvu, liikudes 80,51 miljardi pealt 81,27 miljardi euroni, vahendab Wall Street Journal.
Läinud aastal alandas Carrefour aastast kasumiprognoosi koguni viiel korral, millest viimane leidis aset oktoobris. Firma on jätkuvalt hädas koduturul, kus kummitab nägemus, et poe hinnad on liiga kallid ning hüpermarketitel kasvab surve muutuda mugavamaks ja väiksemaks.
Viimastel aastatel on firma erinevate strateegiate vahel hüpanud, mille tulemuseks on langenud käive ja turuosa. Firma suurendas massiliselt hindu enne eelmist aastat, kui keskenduti taas igapäevastele madalatele hindadele.
Carrefour tegi ettepaneku maksta dividendi 52 senti aktsia kohta. Aasta varem oli väljamakse 1,08 euro suurune.
Firma aktsia Pariisi börsil on täna keskpäevaks kukkunud 1,11%, 17,43 euroni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.