Sisustuskaupade ettevõtte SHISHI ühe omaniku Mart Haberi sõnul on Hiinas oodata suuremat hinnatõusu.
"Paratamatult muutub tootmine kallimaks elatustaseme tõusuga Hiinas.Transport on tasapisi kallinenud, kuid lähikuudel on oodata vägagi suurt hinnatõusu," vastas hetkel Hiinas viibiv Haber küsimusele, kuidas nende ettevõtte tootmisel Hiinas läheb ning kuidas hinnatõus mõjub.
"Kasumlikkus on loomulikult viimaste aastatega vähenenud, aga kui toodet hästi turustada, siis tasub see ikkagi ära. Tootmine on muutunud üha keerulisemaks, üha suuremaks on kehtestatud minimaalsed tootmiskogused. Seega peab olema suur turg, kus oma toodangut müüa. Shishit on aidanud viimastel aastatel osalemine Frankfurdi messidel," selgitas ettevõtja.
Kui Hiina turg jätkab kallinemist, siis Haberi sõnul paljudel tootegruppidel puudub alternatiiv Hiina turule. "Paljudele tootegruppidele siiani alternatiiv puudub, näiteks kvaliteetseid kunstlilli ja -taimi ei suuda keegi teine toota nii nagu paar Hiina tehast. Osad tootegrupid on võimalik toota Indoneesias, Vietnamis, Kambodžas jne," seletas Haber ja lisas, et nende ettevõttel läheb hetkel väga kiirelt. "Kuni kriisini teenindasime põhiliselt Eesti ja Norra turu kliente, lisaks sellele Shishi 6-7 esindust. Kriis sundis otsima uusi turge ja kliente. Messid Frankfurdis on toonud kliente lisaks alates Saksamaast kuni Jaapanini," lisas ettevõtja.
SHISHI on loonud Taivo Piller ja Mart Haber.
Hiina teatas rekordilisest veebruari kaubandusdefitsiidist, mis ulatus 31,5 miljardi dollarini. Põhjuseks on nõrk eksport, mis kukkus ühe kuuga 23,6 protsenti, vahendab Businessinsider.com.
Seotud lood
Paljud Eesti ettevõtted on äri Venemaal lõpetanud, kuid siiski leidub ka neid, kes vaatamata sanktsioonidele ja valuuta kukkumisele edasi tegutsevad ja tulevikku usuvad.
Hiina teatas rekordilisest veebruari kaubandusdefitsiidist, mis ulatus 31,5 miljardi dollarini. Põhjuseks on nõrk eksport, mis kukkus ühe kuuga 23,6 protsenti, vahendab Businessinsider.com.
Soome elektroonikaseadmete tootja Efore sõnul paraneb kontserni aastane kasum seoses tootmise viimisega Eestist Hiina umbes 1,6 miljoni euro võrra.
Optikainstrumente ja fotoseadmeid tootva ettevõtte LCDVF OÜ omaniku ja juhi Tõnis Liivamäe sõnul kallineb Hiina turg jooksusammul.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.