• OMX Baltic0,44%282,67
  • OMX Riga0,08%874,84
  • OMX Tallinn0,63%1 780,25
  • OMX Vilnius0,74%1 109,27
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,73%8 261,68
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,88
  • OMX Baltic0,44%282,67
  • OMX Riga0,08%874,84
  • OMX Tallinn0,63%1 780,25
  • OMX Vilnius0,74%1 109,27
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,73%8 261,68
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,88
  • 09.04.12, 11:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Salakütusevedu koormab piiripunkte

Märkimisväärne osa Eesti piiripunktide töökoormusest kulub sõidukitele ja bussidele, mille ainus eesmärk on tuua Venemaalt odavat kütust.
Riigikontrolli hinnangul ületab ligi 4/5 sõiduautodest piiri, et osta autokütust. Olukord erineb piiripunktiti. Näiteks Koidulas on seesuguseid sõiduautosid lausa 9/10. Narvas hinnanguliselt kolmandik bussidest. Kütuseäri lõppemisel väheneks järsult maanteepiiripunktide koormus.
Ebaseaduslikuks müügiks tuuakse Eestisse sõidukite paagis kütuse kogus, mis maksu- ja tolliameti hinnangu kohaselt on ligi 7% ametlikult müüdavast kütusekogusest. Käib vilgas organiseeritud kütuseäri, on olemas ebaseadusliku kütuse ümberpumpamiskohad jms.
Riigikontrolli tulemusauditi osakonna peakontrolör Tarmo Olgo nentis, et kuigi ebaseadusliku kütuseäri tõttu jääb Eesti riigil saamata miljoneid eurosid aktsiisi- ja käibemaksu aastas, on rahandusministeerium olnud kahetsusväärselt passiivne, et leida lahendusi, mis sellist kütusevedu takistaks. Tegu on probleemiga, mis on ühine kogu Euroopa Liidu idapiiri riikidele.
Ebaseadusliku kütuseveo tõkestamise kõrval aitaks piiripunktide läbilaskevõimet suurendada Eesti ja Venemaa piiri- ja tollipunktide sisukam koostöö ning investeerimiskavade ühtlustamine. Olgo nentis, et veoste piiriületust saaks oluliselt kiirendada samuti veoste ja dokumentide ühiskontrolliga, kooskõlas kaupade piirikontrolli tingimuste kooskõlastamise rahvusvahelise konventsiooniga.
Riigikontroll leiab veoste Eesti ja Venemaa vahelise maismaapiiri ületuse probleeme käsitlevas auditis, et elektrooniliste ootejärjekordade rakendumine ja piirieelsete ootealade ehitamine aitas parandada Eesti-poolset piiriületuse korraldust ja kaotada kilomeetrite pikkused järjekorrad siinsetelt maanteelt. Samas – ooteaeg piiriületusel küll mõnevõrra lühenes, kuid paraku mitte oluliselt.
Auditi käigus tõdeti, et Eesti kogemuse põhjal sõltub sõidukite ooteaja pikkus piiriületamisel peamiselt Venemaa tolli ja piiripunktide töökorraldusest Eesti-Vene maismaapiiril. Asjaolu, et Vene pool võtab sõidukeid sisse ja laseb neid välja rühmadena, tekitab Eesti piiripunktide kontrolliametite töös häireid ja vähendab nende läbilaskevõimet.
Tegu on Eesti riigikontrolli ja Venemaa Kontrollikoja koostöös tehtud paralleelauditite Eesti-poolsete tulemuste ja järeldustega – Eesti riigikontroll hindas olukorda vaid Eestis ja Venemaa Kontrollikoda oma riigis, kumbki tegi oma riigi kohta eraldi aruande, Venemaa Kontrollikoda pole veel oma auditiaruannet publitseerinud.
Autor: 1706-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 09.04.12, 18:32
Ministeerium: arutame salakaubaveo piiramist
Rahandusministeerium loodab aprillikuu jooksul paika panna piiriäärse salakaubandusega võitlemise kontseptsiooni, mais-juunis hakkab maksuamet ette valmistama piirangute elluviimist.
Uudised
  • 09.04.12, 15:50
MTA tegi ettepaneku piirata kütusevedu
Maksu- ja tolliamet tegi rahandusministeeriumile ettepaneku, kuidas lõpetada salakütusevedu üle Vene piiri. Ministeerium vormistab seda ettepanekut seaduseks.
Uudised
  • 09.04.12, 18:38
Olerex: kütuseturismi saab piirata, kuid mitte kaotada
Eesti ja Venemaa piiril kohtuvad kaks kütuseturu mõistes täiesti vastandlikku maailma. Seetõttu on võimalik kütuseturismi vaid piirata, mitte kaotada, arvab Olerexi turundusjuht Antti Moppel
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 11:33
Dubai kinnisvaraturu mull ei lõhkenud, nagu ennustati
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele