Maksu- ja tolliamet tegi rahandusministeeriumile ettepaneku, kuidas lõpetada salakütusevedu üle Vene piiri. Ministeerium vormistab seda ettepanekut seaduseks.
Maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Koidu ütles tänast riigikontrolli auditit kommenteerides, et Eesti ja Vene tollipiiripunktide ametnikud suhtlevad vaid omavahel, kahe riigi tollijuhid ei ole mitu aastat kohtunud, ja seda Vene poole tippjuhi vähese huvi tõttu.
Eesti on koostööst Vene poolega siiski jätkuvalt huvitatud, lisas Koidu. Selle kinnituseks on ka hiljutine kohtumine Ivangorodis, mille korraldasid mõlema maa riigikontrolliasutused, kuid sellesse oli kaasatud ka teisi asjasse puutuvad asutusi, nagu politsei- ja piirivalveamet, siseministeerium, keskkonnaministeerium, välisministeerium jt.
Koidu märkis, et tehniliste üksikasjade täpsustamiseks on plaanis veel üks kohtumine aprillis.
"Mis puudutab salakütuse teemat, on maksu- ja tolliamet teinud ettepaneku muuta seadust nii, et kütuse ületoomist saaks piirata. Rahandusministeerium on seda muudatust praegu ette valmistamas. Loomulikult jätkub ka igapäevatöö tollipunktides," kommenteeris Koidu tõika, et riigikontrolli andmetel tegeleb neli viiendikku piiri ületavatest autodest salakütuseveoga ning niimoodi Eestis müüki paisatud kütus moodustab tervelt 7% riigis tarbitavast mootorikütusest.
2012. aasta algusest seadis Läti valitsus sisse korra, et kõiki aktsiisikaupu saab maksuta üle piiri tuua vaid korra nädalas. Samasuguse piirangu võib kehtestada ka Eesti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahandusministeerium loodab aprillikuu jooksul paika panna piiriäärse salakaubandusega võitlemise kontseptsiooni, mais-juunis hakkab maksuamet ette valmistama piirangute elluviimist.
Eesti ja Venemaa piiril kohtuvad kaks kütuseturu mõistes täiesti vastandlikku maailma. Seetõttu on võimalik kütuseturismi vaid piirata, mitte kaotada, arvab Olerexi turundusjuht Antti Moppel
Märkimisväärne osa Eesti piiripunktide töökoormusest kulub sõidukitele ja bussidele, mille ainus eesmärk on tuua Venemaalt odavat kütust.
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.