Kannatanud ei ole ainult Nokia nutitelefonide müük, vaid arenevatel turgudel on langema hakanud ka tavatelefonide müük.
Esimese kolme kuuga langes Nokia tavatelefonide müük 16 protsenti ning on kukkunud viimasest viiest kvartalist neli.
Maailma suuruselt teisel mobiiltelefonide turul Indias, kus on 900 miljonit mobiilikasutajat, on kolme aastaga Nokia turuosa langenud alla poole.
Analüütikute sõnul ei ole Nokia suutnud käia kaasas keskklassi muutuvate eelistustega riigis, kus väikeste marginaalidega operaatorid ei subsideeri telefone.
Maailma suurimal mobiiltelefonide turul Hiinas, on operaatorite osa telefonide müümisel hakanud suuremat rolli mängima.
"Nad eelistavad rahvusvahelistele ettevõtetele kodumaiseid tarnijaid," ütles Canalys'i analüütik Pete Cunningham.
Nokia müügikäive Hiinas langes esimeses kvartalis võrreldes möödunud aastaga 62 protsenti.
Eelmine aasta langes Nokia turuosa 24 protsendini. Kaks aastat tagasi oli turuosa 39 protsenti, selgub Strategy Analytics'i andmetest.
Aafrikas langes Nokia turuosa möödunud aastal 51 protsendini. 2010. aastal oli Nokia turuosa 62 protsenti.
Seotud lood
Standard & Poor'si teatel jääb Nokia ilma investeerimisjärgu reitingust – nii nagu seda on juba teinud ka agentuur Fitch.
Lõuna-Korea firma Samsung müüs esimeses kvartalis rohkem mobiiltelefone kui senine turuliider Nokia.
Financial Timesi andmeil käivad Nokial maailma kalleima mobiilibrändi Vertu müügiläbirääkimised.
Raskustes Nokia partneri Microsofti aastatagune ost saeb Nokia alt oksa.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.