Raskustes Nokia partneri Microsofti aastatagune ost saeb Nokia alt oksa.
Nokia tegevjuht Stephen Elop pidi eelmise nädala üldkoosolekul peaaegu otsesõnu möönma, et Lumia telefonide müük on näiteks ettevõtte jaoks olulisel USA turul takerdunud. Telefonipoed klientidele Lumiat ei soovita. Sarnaseid jutte on kuulda ka teistelt turgudelt.
See on kummaline, sest tehnilise poole ja kasutamismugavuse eest on Lumia teeninud peamiselt kiitvaid hinnanguid.
Mobiilimaailmas hinnatud raamatute autor ja blogija Tomi Ahoneni arvates on peamine probleem Nokia partneris Microsoftis ja selle aasta tagasi ostetud veebikõnefirmas Skype. Operaatorid ignoreerivad ettevõtet, mis annab võimaluse nende enda teenustest mööda minna. Sellega saeb Microsoft Nokia alt oksa.
Elopi sõnul ei ürita Nokia Skype-probleemi operaatoritega peetavate kõneluste käigus varjata. Üldkoosolekul ütles Elop, et Nokia peibutab operaatoreid teiste argumentidega, täpsustusi lisamata.
Oma blogis Elop ei tunnista, et Skype neile probleeme põhjustab.
Nii mõneski riigis üritavad operaatorid võidelda Skype’i vastu järjest jõulisemate võtetega. Näiteks Rootsis hakkab Telia-Sonera mobiililt võetud Skype’i-kõnede eest tasu võtma. Tasu küsitakse vaid uutelt liitujatelt.
Seotud lood
Kannatanud ei ole ainult Nokia nutitelefonide müük, vaid arenevatel turgudel on langema hakanud ka tavatelefonide müük.
Korea Samsung Electronics on analüütikute hinnangul tõusnud maailma suurimaks mobiiltelefonide valmistajaks ja möödunud Soome Nokiast, kes püsis troonil 14 aastat.
Majandusajakiri Forbes soovitab languskursil Nokiale olukorra parandamiseks peakorter Soomest odavamasse riiki kolida.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.