Transpordi Ametiühing ja Autoettevõtete Liit alustasid läbirääkimisi uue palgakokkuleppe sõlmimiseks siseriiklikus autoveosektoris, millega soovitakse ühtlustada autojuhtide palgataset, teatasid ühendused.
Palgaleppe toetuspinna laiendamiseks ootavad sotsiaalpartnerid asjast huvitatud töötajaid võtma kuu aja jooksul kontakti Transpordi Ametiühinguga ja ettevõtjaid Autoettevõtete Liiduga.
Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori avaldab lootust, et lepe saab olema ettevõtteid tihedas konkurentsis igati toetav. „Kutsume ettevõtjaid osalema ning andma endast parima töökeskkonna probleemide lahendamisel,“ sõnas Tori ja lisas, et viis, kuidas seda kõike nii teha, on osapoolte aktiivsuse küsimus.
Transpordi Ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul on ametiühingu jaoks tähtis, et autojuhtide palgasüsteemid tagaks juhtidele suurema kindlustunde haiguse ja pensioni puhuks, aga ka julgeoleku teistele liiklejatele, et palka ei maksta liikluseeskirjade rikkumise eest.
Laual on ennekõike töötasu ning töö- ja puhkeaja reeglid ning need oleksid automaatselt kohustuslikud täita kogu sektorile.
Seotud lood
Autoettevõtete Liit ja Transpordi Ametiühing allkirjastavad majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi juuresolekul täna üldtöökokkuleppe, millega Eesti bussijuhtide põhipalk tõuseb kahes osas kokku 12,2 protsenti, lisatasusid sisaldav kuupalk tõuseb septembriks vähemalt 700 eurole.
Täna tööandjatele edastatud streigiteadete kohaselt peatab transpordi ametiühing järgmisel neljapäeval pealinna bussi-, trammi- ja trolliliikluse.
Ametiühingud korraldavad järgmisel nädalal rea aktsioone, mille eesmärk on protestida kollektiivlepingu seaduse ühepoolse muutmise vastu valitsuse poolt, samuti julgustada ja toetada õpetajate streiki.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.