Hiina ja Jaapani vahel puhkenud tüli väikeste saarte pärast, mida nii Hiina, Jaapan kui ka Taiwan peavad enda omandiks, võib viia kaubandusblokaadini.
Hiinas päädis protest märatsemiste ja demonstratsioonidega, mis suurendas Jaapani-vastaseid meeleolusid ning viis üleskutseteni boikoteerida Jaapani kaupu. Hiina flirtimine natsionalismi õhutamisega võib viia radikaliseeruvad rahvamassid kontrolli alt välja.
Jaapani valitsus palus tagada Hiinal oma kodanike julgeolek Hiinas. Samas peatavad Jaapani ettevõtted Hiinas tootmist, millel võib olla mõju autotööstustele, tarbeelektroonika tootmisele ja ekspordile.
Paljud Hiina autodiilerid, kes müüvad Jaapani autosid, sulgesid oma esindused, kuna mõningaid müügikohti rünnati nädalavahetusel. Lisaks üleskutsetele boikoteerida Jaapani kaupu ei julge enam enamus hiinlasi osta Jaapani autosid, kuna neid keerati üksjagu nädalavahetusel Jaapani-vihas külili ning nende küljeaknaid peksti sisse.
Shanghais jagati inimestele nimekirju Jaapani toodetest, mida boikoteerida.
Mida tähendab Aasia kahe suure majanduse vaheline tüli, loe tänasest Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Audi üksus palus Hiina autodiileril koristada ära välireklaam, mis kutsub üles tapma jaapanlasi, vahendab Bloomberg.
Toyota Motor on täielikult taastanud kõik tegevused Hiinas pärast territoriaalseid proteste, mis põhjustasid ettevõtte tootmistegevuses katkestusi, kirjutas BBC.
Täna käisid Ida-Hiina meres vaidlusaluste saarekeste juures kolm Hiina luurelaeva, mis tõi kaasa Tokio protesti, vahendab Reuters. Justkui oleks nende kahe riigi vahel vähe pingeid, saadab Taiwan samasse piirkonda sadakond kalapaati, mida lähevad turvama kümme Taiwani rannakaitselaeva. Ka Taiwan peab neid saarekesti endale kuuluvateks.
Jaapani rannavalve tõrjus veekahuritega 40 Taiwani kalalaeva ja kaheksa piirivalve alust vetest, mida Jaapan peab enda omaks.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.