USA ametivõimudele esitatud dokumentidest selgus, et Toyota teadis juba enam kui neli aastat tagasi probleemist, mis sundis firmat sel nädalal tagasi kutsuma 7,4 miljonit autot üle maailma.
Jaapani autotootja sõnul ei reageeritud osade autode ustest tulevale imelike lõhnade ja põlemise probleemile varem, sest ei suudetud probleemi allikat tuvastada, kirjutab Financial Times. Nüüd on teada, et viga seisnes elektriakende lubrikandis.
USA ametivõimu kodulehele riputatud kronoloogia heidab uut valgust firma ajaloo suurimale tagasikutsumisele. Toyota niigi kannatas ränka kvaliteedikriisi, kui 2009 ja 2010 kutsuti hulgaliselt autosid tagasi teenindusse.
Kolmapäeval teatas firma vahemikus september 2006 kuni detsember 2008 toodetud RAV4, Auris, Yaris ja Corolla mudelite tagasikutsumisest Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias.
Raporti kohaselt täheldas Toyota esimesi juhtumeid 2008. aastal, kui elektriakende peanupustikust tuli ebatavalist lõhna. Toona ei suudetud probleemi põhjust tuvastada.
Toyota sõnul hakati alates 2010. aasta maist kohati saama uusi ebatavalise lõhna või suitsu kaebusi, mis tulid auto juhipoolsest uksest. Firma hakkas seejärel tegema teste ning käesoleva aasta augustis jõuti järeldusele, et probleemi põhjuseks oli poest ostetavate lubrikantide aknamehhanismidele määrimine pärast probleeme akna kinnikleepumisega.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Jaapani autotootja Toyota Motor kutsub tagasi 7,4 miljonit sõidukit üle kogu maailma seoses elektriliste aknatõstukite lülitite poolt põhjustatava tulekahjuohuga.
Territoriaalvaidluste tõttu Hiinas autode müügilangust nägev Toyota prognoosib selleks aastaks rekordmüüki, kuna nõudlus on olnud tugev ülejäänud Aasia piirkondades ja USAs.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.