• OMX Baltic0,01%295
  • OMX Riga0,16%894,43
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,88
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−1,74%5 670,08
  • DOW 30−0,86%42 433,81
  • Nasdaq −2,7%17 704,35
  • FTSE 100−0,72%8 617,15
  • Nikkei 2250,38%37 028,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%95,22
  • OMX Baltic0,01%295
  • OMX Riga0,16%894,43
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,88
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−1,74%5 670,08
  • DOW 30−0,86%42 433,81
  • Nasdaq −2,7%17 704,35
  • FTSE 100−0,72%8 617,15
  • Nikkei 2250,38%37 028,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%95,22
  • 11.10.12, 17:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota teadis massilisest veast juba neli aastat tagasi

USA ametivõimudele esitatud dokumentidest selgus, et Toyota teadis juba enam kui neli aastat tagasi probleemist, mis sundis firmat sel nädalal tagasi kutsuma 7,4 miljonit autot üle maailma.
Jaapani autotootja sõnul ei reageeritud osade autode ustest tulevale imelike lõhnade ja põlemise probleemile varem, sest ei suudetud probleemi allikat tuvastada, kirjutab Financial Times. Nüüd on teada, et viga seisnes elektriakende lubrikandis.
USA ametivõimu kodulehele riputatud kronoloogia heidab uut valgust firma ajaloo suurimale tagasikutsumisele. Toyota niigi kannatas ränka kvaliteedikriisi, kui 2009 ja 2010 kutsuti hulgaliselt autosid tagasi teenindusse.
Kolmapäeval teatas firma vahemikus september 2006 kuni detsember 2008 toodetud RAV4, Auris, Yaris ja Corolla mudelite tagasikutsumisest Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias.
Raporti kohaselt täheldas Toyota esimesi juhtumeid 2008. aastal, kui elektriakende peanupustikust tuli ebatavalist lõhna. Toona ei suudetud probleemi põhjust tuvastada.
Toyota sõnul hakati alates 2010. aasta maist kohati saama uusi ebatavalise lõhna või suitsu kaebusi, mis tulid auto juhipoolsest uksest. Firma hakkas seejärel tegema teste ning käesoleva aasta augustis jõuti järeldusele, et probleemi põhjuseks oli poest ostetavate lubrikantide aknamehhanismidele määrimine pärast probleeme akna kinnikleepumisega.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele