Hiina ja Jaapani territoriaalvaidlus võib Hondale põhjustada kuni 155 000 auto müümata jäämise Hiinas, mistõttu kärpis autotootja majandusaasta kasumi- ja käibeprognoosi.
Jaapani autotootja kahandas märtsis lõppeva majandusaasta puhaskasumi prognoosi 20% võrra, 375 miljardi jeenini (3,63 miljardit eurot), vahendab Financial Times. Firma ootab enda sõnul kasumi langust tütarfirmadelt Hiinas, viidates mitmetele tootmisettevõtmistele Hiina firmadega.
Lisaks kärpis Honda grupisisest müügiprognoosi 4,3 miljonilt autolt ja veokilt 4,12 miljonini. Kuigi enamik vähenemisest ehk 155 000 autot ja veokit tulenes Aasiast, siis Euroopa müügiprognoosi alandati 25 000 ühiku võrra. Põhja-Ameerika müügiprognoos jäeti muutmata.
Jaapani autotootjad on riigi ühed enim kannatanud firmad Hiinas seoses territoriaalvaidlustega, kuna üha enam hiinlasi on otsustanud boikoteerida Jaapani tooteid.
Septembris kukkus Honda müük Hiinas 41% võrreldes aasta varasemaga. Kukkumine on seda rängem, et Hiina autoturg on marulises tempos kasvanud ning tõusnud maailma suurimaks autoturuks. Veel maikuus sai Honda nautida Hiinas 90% müügikasvu.
Toyota müük kukkus septembris aastaga 49%, mis oli ühtlasi ka kõige järsem langus. Nissani 35% müügilangus oli küll väiksem, kuid finantsmõju võib firmale olla rängem, sest Hiina turg moodustab suurema osa firma kogumüügist.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Territoriaalvaidluste tõttu Hiinas autode müügilangust nägev Toyota prognoosib selleks aastaks rekordmüüki, kuna nõudlus on olnud tugev ülejäänud Aasia piirkondades ja USAs.
Hiina-Jaapani territoriaaltüli Ida-Hiina meres asuvate saarte pärast mõjub laastavalt Jaapani autotootjate Hiina müügile. Vaidlusest on kõige suuremat kasu lõikamas hoopis Hyundai.
Hiina autotootja BYD kolmanda kvartali puhaskasum langes 94%, kuna siseturu nõudlus vähenes ning firma päikeseenergia tootmisäri kaotas jätkuvalt raha.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.