Tartu linnapea Urmas Kruuse sõnul on Estonian Airi otsus sulgeda Tartu-Tallinna lennuliin solvav tervele Lõuna-Eestile.
"Siis võiksime ju ka Tartu Ülikooli Tallinna kolida, saaksime odavama riigi, ainult et see riik ei püsiks väga kaua," lisas ta. "Riigil ja riigiettevõttel peaks olema kohustus ja võimalus teha nii, et Tartul oleksid ühendused välismaailma," ütles linnapea Tartu Postimehele ning lisas, et lennuliini sulgemisega üritab Estonian Air teha Tartust provintsi.
Arvestades seda, et Tartu ja Lõuna-Eesti omavalitsused on teinud lennufirmaga koostööd liini turundamiseks, on tänane otsus Kruuse sõnul solvav, lisaks riigi strateegilises mõttes väga vale lahendus.
Linnapea möönis, et linnal on väga keeruline lennuettevõtte otsuseid mõjutada, kuid kindlasti kavatseb Tartu linn teha märgukirja nii Estonian Airi nõukogule kui juhatusele.
Estonian Air lendas Tartusse kuus korda nädalas. Lennuliin käivitati eelmise aasta veebruaris.
Varem on airBaltic lennanud Tartust Riiga, ent praeguseks on lennuühendus peatatud. Ainsana saab Tartust lennata Helsingisse, liini teenindab Flybe.
Seotud lood
Estonian Air on tagasi seisus, kus oli enne Tero Taskila tulekut, ainult 30 miljoni euro võrra vaesem, ütles Estonian Airi endine juht Andrus Aljas.
Estonian Airi nõukogu esimehe Erkki Raasukese sõnul hakkab lennufirma uus juht Jan Palmer kiiresti tegelema tänase liinivõrgu koomaletõmbamisega.
Estonian Airi teatel pole mullu veebruaris avatud Tartu-Tallinna lennuliin eesmärke täitnud ning suletakse madala täituvuse tõttu.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles intervjuus Kuku raadiole, et soovib mõnede nõukogu liikmete jätkamist järjepidevuse huvides.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.