Kuigi paar nädalat on veel jäänud, siis kõigi eelduste kohaselt hõivab taas maailma suurima autotootja tiitli Toyota Motor, samas kui senine liider General Motors võitleb Volkswageniga teise koha eest.
Võitlus esikohtadele on käimas aastal, mis on autotööstusele rekordiline. Ülemaailmne automüük ületab sel aastal 80 miljoni piiri esimest korda, mida LMC Automotive'i andmeil veavad tugev nõudlus USAs ja Jaapanis, vahendab Bloomberg.
Toyota on taastumas 2011. aastal Jaapanit raputanud maavärinast ja tsunamist ning saavutab esikoha. Teisele kohale on napis heitluses konkureerimas General Motors ja Volkswagen, kelle müüke lahutab vähem kui 1%.
Kõik kolm autotootjat on võitnud sel aastal tänu tugevale USA autoturule, mis on tõusmas kolmandat aastat järjest pärast 2009. aasta kollapsit. Automüük peaks kasvama ka järgmisel aastal, miks oleks pikim tõusuperiood pärast II maailmasõja lõppu.
"Kuna USA on nii suur, siis kahekohaline tõus veab kogu maailma kaasa," kommenteeris Bloombergile IHS Automotive'i analüütik Rebecca Lindland. "See varjutab aga probleeme mujal, sest paljud majandused just heas seisus ei ole."
Järgmine aasta aga võib tulla veelgi tulisem võitlus. LMC prognoosib, et Volkswagen suurendab müüki järgmisel aastal 600 000 auto võrra, mis on sama palju kui Toyota ja GM kokku. Lisaks soosib Saksa autotootjat Hiina autoturu taastumine. Volkswagen ise on välja öelnud, et soovib maailma suurim autotootja olla aastaks 2018.
"Meie prognooside kohaselt on see kolme hobusega võiduajamine kuni 2019. aasta lõpuni ning kõik vahetavad selle aja sees kohti," ütles LMC asepresident Jeff Schuster. "See on väga pingeline."
Autofirmade endi andmetel on Toyota kolme kvartali järel juhtimas 7,4 miljoni autoga, kellele järgnevad GM ja Volkswagen vastavalt 6,95 ja 6,9 miljoni müüdud autoga.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toyota võttis möödunud aastal rekordilise 9,75 miljoni sõidukiga taas müüduima auto tiitli, edestades rivaale General Motorsit ja Volkswagenit.
Autotootja General Motors teatas, et investeerib sel aastal 1,5 miljardit dollarit enda Põhja-Ameerika tehastesse, kirjutas Associated Press.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.