• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 17.12.12, 16:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota hõivab taas automaailma valitseja trooni

Kuigi paar nädalat on veel jäänud, siis kõigi eelduste kohaselt hõivab taas maailma suurima autotootja tiitli Toyota Motor, samas kui senine liider General Motors võitleb Volkswageniga teise koha eest.
Võitlus esikohtadele on käimas aastal, mis on autotööstusele rekordiline. Ülemaailmne automüük ületab sel aastal 80 miljoni piiri esimest korda, mida LMC Automotive'i andmeil veavad tugev nõudlus USAs ja Jaapanis, vahendab Bloomberg.
Toyota on taastumas 2011. aastal Jaapanit raputanud maavärinast ja tsunamist ning saavutab esikoha. Teisele kohale on napis heitluses konkureerimas General Motors ja Volkswagen, kelle müüke lahutab vähem kui 1%.
Kõik kolm autotootjat on võitnud sel aastal tänu tugevale USA autoturule, mis on tõusmas kolmandat aastat järjest pärast 2009. aasta kollapsit. Automüük peaks kasvama ka järgmisel aastal, miks oleks pikim tõusuperiood pärast II maailmasõja lõppu.
"Kuna USA on nii suur, siis kahekohaline tõus veab kogu maailma kaasa," kommenteeris Bloombergile IHS Automotive'i analüütik Rebecca Lindland. "See varjutab aga probleeme mujal, sest paljud majandused just heas seisus ei ole."
Järgmine aasta aga võib tulla veelgi tulisem võitlus. LMC prognoosib, et Volkswagen suurendab müüki järgmisel aastal 600 000 auto võrra, mis on sama palju kui Toyota ja GM kokku. Lisaks soosib Saksa autotootjat Hiina autoturu taastumine. Volkswagen ise on välja öelnud, et soovib maailma suurim autotootja olla aastaks 2018.
"Meie prognooside kohaselt on see kolme hobusega võiduajamine kuni 2019. aasta lõpuni ning kõik vahetavad selle aja sees kohti," ütles LMC asepresident Jeff Schuster. "See on väga pingeline."
Autofirmade endi andmetel on Toyota kolme kvartali järel juhtimas 7,4 miljoni autoga, kellele järgnevad GM ja Volkswagen vastavalt 6,95 ja 6,9 miljoni müüdud autoga.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Börsiuudised
  • 28.01.13, 11:55
Jaapani autotootjatel rekordmüüginumbrid
Toyota võttis möödunud aastal rekordilise 9,75 miljoni sõidukiga taas müüduima auto tiitli, edestades rivaale General Motorsit ja Volkswagenit.
Börsiuudised
  • 17.01.13, 17:43
GM investeerib Põhja-Ameerika tehastesse 1,5 miljardit
Autotootja General Motors teatas, et investeerib sel aastal 1,5 miljardit dollarit enda Põhja-Ameerika tehastesse, kirjutas Associated Press.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele