Tallinn plaanib muuta reklaamimaksu regulatsioone ja panna maksu koguma linna ettevõtlusameti asemel maksu- ja tolliameti.
Tallinn
kavatseb muuta reklaamimaksu kogumise regulatsiooni. Üks olulisemaid kavandatavaid muudatusi kaubandus- ja tööstuskoja andmeil, et alates 2014. aastast peaks reklaamimaksu deklaratsioone hakkama esitama ja reklaamimaksu tasuma maksuametile. Praegu on vastavaks asutuseks Tallinna ettevõtlusamet. Sellega seoses on valmistatud ette ka muudetud deklaratsioonide vormid.
Samuti soovib linn täpsustada, millist ehitusseaduse alusel ehitusobjektil avaldatavat teavet ei loeta reklaamiks. Määrust plaanitakse koja andmeil täiendada selliselt, et isik saab reklaamimaksu kohustuseta eksponeerida lippudel ka neid kaubamärke, mis ei ole temale registreeritud, kuid mida ta kasutab kaubamärgi omaniku loal. Seda põhimõtet soovitakse laiendada ka teistele ettevõtjatele, kui nad teevad seda kinnistul, kus asub nende majandus- või kutsetegevuse koht.
Reklaamimaksu tuleb tasuda Tallinna linnas eksponeeritava reklaami kohta. Selle kehtestas pealinn 2009. aastal.
Sel aastal plaanib linn koguda reklaamimaksust 2,55 mln eurot, mullu laekus 2,3 mln eurot.
Seotud lood
Tallinna linnavalitsus saatis Äripäeva kaaneloo peale laiali pressiteate, kus õigustab uut reklaamimaksu korda, millega ettevõtjad rahul pole.
Äripäeva hinnangul tõendab Tallinna maksueksperimentide ajalugu, et ettevõtja- ja maksumaksjasõbralikkus on viimane, mida linn makse kehtestades silmas peab.
Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.