• OMX Baltic0,41%303,29
  • OMX Riga−0,13%870,01
  • OMX Tallinn0,26%1 996,95
  • OMX Vilnius0,16%1 207,44
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,09%8 610,28
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • OMX Baltic0,41%303,29
  • OMX Riga−0,13%870,01
  • OMX Tallinn0,26%1 996,95
  • OMX Vilnius0,16%1 207,44
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,09%8 610,28
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,63
  • 26.09.13, 14:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: saarte laevaühendus võiks minna riigifirma kätte

Kommenteerides saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist ütles majandusminister Juhan Parts, et plaanis on luua laevandusega tegelev riigi äriühing.
„Nii nagu Riigi Kinnisvara AS tegutseb hallates riigile kuuluvat kinnisvara, peab valitsus sama tegema ka laevadega - tahame luua riigi äriühingu, kes haldab ja hooldab laevaparki,“ avaldas Parts. „Praegu on räägitud Tallinna Sadamast ja Eesti Lootsist.“ Partsi sõnul on väga hea potentsiaal need ülesanded enda kanda võtta Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Shipping.
„Kui me nüüd kahe suurema saare vaheliste laevade hanke puhul lahendame selle küsimuse, siis see loob terve riigi laevastiku jaoks perspektiivi uueks kvaliteediks,“ rõhutas Parts.
Kui suure kokkuhoiu annaks riigile laevaliinide erakätest endale saamine, Parts öelda ei osanud, küll aga märkis, et praegusega võrreldes oleks laevade kapitalikulude alanemine kindlasti märkimisväärne.
"Lõplikke võrdlusi teha saab siis, kui paberid on laual," ütles minister. 
Peaminister Andrus Ansip lisas, et idee võtta laevad riigile ja leida opereerija, tundub kõigile valitsuse liikmetele väga sümpaatne. "Praegu on dotatsiooni liiga palju," kommenteeris ta.
Praegu Väinamerel parvlaevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii leping lõpeb 1. oktoobril 2016. Eelmisel aastal doteeris riik ettevõtet 14,2 miljoni euroga.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele