Kommenteerides saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist ütles majandusminister Juhan Parts, et plaanis on luua laevandusega tegelev riigi äriühing.
„Nii nagu Riigi Kinnisvara AS tegutseb hallates riigile kuuluvat kinnisvara, peab valitsus sama tegema ka laevadega - tahame luua riigi äriühingu, kes haldab ja hooldab laevaparki,“ avaldas Parts. „Praegu on räägitud Tallinna Sadamast ja Eesti Lootsist.“ Partsi sõnul on väga hea potentsiaal need ülesanded enda kanda võtta Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Shipping.
„Kui me nüüd kahe suurema saare vaheliste laevade hanke puhul lahendame selle küsimuse, siis see loob terve riigi laevastiku jaoks perspektiivi uueks kvaliteediks,“ rõhutas Parts.
Kui suure kokkuhoiu annaks riigile laevaliinide erakätest endale saamine, Parts öelda ei osanud, küll aga märkis, et praegusega võrreldes oleks laevade kapitalikulude alanemine kindlasti märkimisväärne.
"Lõplikke võrdlusi teha saab siis, kui paberid on laual," ütles minister.
Peaminister Andrus Ansip lisas, et idee võtta laevad riigile ja leida opereerija, tundub kõigile valitsuse liikmetele väga sümpaatne. "Praegu on dotatsiooni liiga palju," kommenteeris ta.
Praegu Väinamerel parvlaevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii leping lõpeb 1. oktoobril 2016. Eelmisel aastal doteeris riik ettevõtet 14,2 miljoni euroga.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Majandusministri plaan Väinamere laevaliikluse korraldamiseks on lihtne: tulevikus on laevad riigi omad, konkurss korraldatakse operaatori leidmiseks. Üks selgemaid põhjusi selleks on tema sõnul kokkuhoid, sest tõenäoliselt suudaks riik laevade ostu finantseerida odavama laenuga, kui eraettevõtja, kirjutab Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv.
Riik on lõpuks astumas samme Vjatšeslav Leedo praamimonopoli lõpetamiseks kui majandusministeerium esitab sügisel kava võtta laevaühendus oma kontrolli alla.
Majandusministrina on mul Vjatšeslav Leedo ja tema tiimiga töine koostöö, mitte sõda, nagu meediast võib kohati aru saada, ütles Juhan Parts.
Majandusminister Juhan Parts tegi eelmisel reedel ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele OÜ TS Shipping ülesande korraldada riigihange nelja parvlaeva soetamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liini opereerimiseks.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele