Kommenteerides saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist ütles majandusminister Juhan Parts, et plaanis on luua laevandusega tegelev riigi äriühing.
„Nii nagu Riigi Kinnisvara AS tegutseb hallates riigile kuuluvat kinnisvara, peab valitsus sama tegema ka laevadega - tahame luua riigi äriühingu, kes haldab ja hooldab laevaparki,“ avaldas Parts. „Praegu on räägitud Tallinna Sadamast ja Eesti Lootsist.“ Partsi sõnul on väga hea potentsiaal need ülesanded enda kanda võtta Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Shipping.
„Kui me nüüd kahe suurema saare vaheliste laevade hanke puhul lahendame selle küsimuse, siis see loob terve riigi laevastiku jaoks perspektiivi uueks kvaliteediks,“ rõhutas Parts.
Kui suure kokkuhoiu annaks riigile laevaliinide erakätest endale saamine, Parts öelda ei osanud, küll aga märkis, et praegusega võrreldes oleks laevade kapitalikulude alanemine kindlasti märkimisväärne.
"Lõplikke võrdlusi teha saab siis, kui paberid on laual," ütles minister.
Peaminister Andrus Ansip lisas, et idee võtta laevad riigile ja leida opereerija, tundub kõigile valitsuse liikmetele väga sümpaatne. "Praegu on dotatsiooni liiga palju," kommenteeris ta.
Praegu Väinamerel parvlaevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii leping lõpeb 1. oktoobril 2016. Eelmisel aastal doteeris riik ettevõtet 14,2 miljoni euroga.
Autor: 1321-aripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini