• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,47%5 958,71
  • DOW 30−0,05%42 817,49
  • Nasdaq 0,78%19 725,95
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,39
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,47%5 958,71
  • DOW 30−0,05%42 817,49
  • Nasdaq 0,78%19 725,95
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,39
  • 26.09.13, 14:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: saarte laevaühendus võiks minna riigifirma kätte

Kommenteerides saarte ja mandri vahelise laevaühenduse riigistamist ütles majandusminister Juhan Parts, et plaanis on luua laevandusega tegelev riigi äriühing.
„Nii nagu Riigi Kinnisvara AS tegutseb hallates riigile kuuluvat kinnisvara, peab valitsus sama tegema ka laevadega - tahame luua riigi äriühingu, kes haldab ja hooldab laevaparki,“ avaldas Parts. „Praegu on räägitud Tallinna Sadamast ja Eesti Lootsist.“ Partsi sõnul on väga hea potentsiaal need ülesanded enda kanda võtta Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Shipping.
„Kui me nüüd kahe suurema saare vaheliste laevade hanke puhul lahendame selle küsimuse, siis see loob terve riigi laevastiku jaoks perspektiivi uueks kvaliteediks,“ rõhutas Parts.
Kui suure kokkuhoiu annaks riigile laevaliinide erakätest endale saamine, Parts öelda ei osanud, küll aga märkis, et praegusega võrreldes oleks laevade kapitalikulude alanemine kindlasti märkimisväärne.
"Lõplikke võrdlusi teha saab siis, kui paberid on laual," ütles minister. 
Peaminister Andrus Ansip lisas, et idee võtta laevad riigile ja leida opereerija, tundub kõigile valitsuse liikmetele väga sümpaatne. "Praegu on dotatsiooni liiga palju," kommenteeris ta.
Praegu Väinamerel parvlaevaliiklust korraldava Saaremaa Laevakompanii leping lõpeb 1. oktoobril 2016. Eelmisel aastal doteeris riik ettevõtet 14,2 miljoni euroga.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Arvamused
  • 06.09.13, 08:05
Ebaselge skeem sunnib Väinamerre riigi laevu
Majandusministri plaan Väinamere laevaliikluse korraldamiseks on lihtne: tulevikus on laevad riigi omad, konkurss korraldatakse operaatori leidmiseks. Üks selgemaid põhjusi selleks on tema sõnul kokkuhoid, sest tõenäoliselt suudaks riik laevade ostu finantseerida odavama laenuga, kui eraettevõtja, kirjutab Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv.
Uudised
  • 28.08.13, 08:37
Lõpeb Leedo praamimonopol
Riik on lõpuks astumas samme Vjatšeslav Leedo praamimonopoli lõpetamiseks kui majandusministeerium esitab sügisel kava võtta laevaühendus oma kontrolli alla.
Uudised
  • 02.10.13, 14:39
Parts: mul ei ole Leedoga sõda
Majandusministrina on mul Vjatšeslav Leedo ja tema tiimiga töine koostöö, mitte sõda, nagu meediast võib kohati aru saada, ütles Juhan Parts.
Uudised
  • 15.11.13, 11:01
Tallinna Sadam peab hankima riigile neli parvlaeva
Majandusminister Juhan Parts tegi eelmisel reedel ASi Tallinna Sadam tütarettevõttele OÜ TS Shipping ülesande korraldada riigihange nelja parvlaeva soetamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liini opereerimiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele