Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
Marcel Vichmannile kuuluvat Edelaraudteed esindava advokaadibüroo Glikman, Alvin & Partnerid vandeadvokaadi Triin Biesinger-Jussmanni sõnul pole Elektriraudteel võimalik uute rongidega alates järgmisest aastast avalikku reisijateveoteenust osutada ning riik peab teenuse osutaja leidmiseks korraldama avaliku konkursi.
"Riigihangete vaidlustuskomisjon nõustus Edelaraudteega, et MKM oleks pidanud valima avaliku reisijateveo teenuse osutaja välja avaliku konkursiga. Vaidlustatud leping sõlmiti aga igasugust konkurssi korraldamata otselepinguna, mis ei ole Eestis kehtiva õigusega lubatud," märkis ta.
Edelaraudtee soovis kohtult hinnangut, kas riik on käitunud endale kuuluva Elektriraudteega konkurssi korraldamata otselepingut sõlmides ning Edelaraudteega ennetähtaegselt veolepingut lõpetades õiguspäraselt või mitte.
Riik soovis lõpetada Edelaraudteega lepingu aasta enne tähtaega ja anda uued rongid need ilma konkursi korraldamata iseendale kuuluvale äriühingule Elektriraudtee.
"Meie hinnangul ei ole lepingu aasta varasem lõpetamine õigustatud ega põhjendatud ning on vastuolus mitmete Eesti ja Euroopa Liidu õigusaktidega. Selline tegevus tekitab Edelaraudteele märkimisväärse kahju, sundides ettevõtte turult väljuma ning suretab välja konkurentsi raudteel. Edelaraudtee on aga valmis oma kohustusi täitma kuni lepingu kehtivusaja ehk 2014. a lõpuni, sealjuures ka uute rongidega," sõnas Biesinger-Jussmann.
Edasiste aastate osas on Edelaraudtee huvitatud ausast konkursist, millest ettevõte soovib pikaajalise raudteekompetentsi omajana kindlasti osaleda. Edelaraudtee on selleks ka kõik vajalikud taotlused nõuetekohaselt esitatud, kinnitas advokaat.
Hetkel on Tallinna halduskohtus pooleli mitu kohtuvaidlust seonduvalt MKMi ja Edelaraudtee vahel 2009. aastal sõlmitud reisijateveo avaliku teenindamise lepingu ennetähtaegse ülesütlemisega. Edelaraudtee vaidlustas MKMi ja Elektriraudtee vahel 1. juulil sõlmitud raudtee reisijateveo avaliku teenindamise otselepingu juuli lõpus. Tegemist on lepinguga, millega riik tahtis anda kõikidel siseriiklikel rongiliinidel opereerimise õiguse järgmisest aastast Elektriraudteele.
MKMi ja Edelaraudtee vahel on sõlmitud leping reisijate teenindamiseks 2014. aasta lõpuni. Riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldas Edelaraudtee vaidlustuse ning tuvastas riigi ja Elektriraudtee vahelise lepingu tühisuse 4. septembril.
Rahandusministeeriumi juures asuv riigihangete vaidlustuskomisjon on kohtuväline vaidluste lahendamise organ. Komisjoni põhiülesanne on riigihangete seaduses sätestatud vaidlustusmenetluse läbiviimine, sh vaidlustuste ja kahju hüvitamise taotluste läbi vaatamine.
Vaidlustuskomisjoni liikmed on Taivo Kivistik (esimees), Ulvi Reimets ja Angelika Timusk.
Seotud lood
Transpordiettevõtja Marcel Vichmanni sõnul on majandusminister Juhan Parts sotsialist, kes pooldab riigikapitalismi.
Riigihangete vaidlustuskomisjon kuulutas õigustühiseks lepingu, millega riik andis reisijateveo korraldamise raudteel järgmisest aastast ilma konkursita Elektriraudteele.
Ringkonnakohtu otsuse kohaselt peab riik korraldama reisirongiliikluse operaatori leidmiseks kahe aasta jooksul avaliku konkursi.
Ettevõtja Marcel Vichmanni raudteefirma nõuab riigilt kahjutasuks 5 miljonit eurot, vastasel korral pannakse rongid kogu riigis seisma, väidab Postimees.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.