Suur osa töötajaist pole oma ametis piisavalt motiveeritud, selgub CV Keskuse uuringust.
Uuringust selgus, et 40%-l inimestel puudub igasugune motivatsioon tööd jätkata – neid ei motiveeri raha, inspireeriv ülemus, töö iseloom, meeldivad kolleegid ega töökeskkond.
25% vastanuist leidis, et neid motiveerib raha. 14% vastanuist väitis, et neile meeldib töö, mida nad teevad ning seepärast pidasid ka tähtsaimaks motivaatoriks töö iseloomu. 12%-l oli peamiseks motivaatoriks meeldivad kolleegid ning 7%-l töökeskkond.
Kõige haruldasemaks motivaatoriks oli uuringus inspireeriv juht – kõigest 2% vastanuist leidis, et nende peamiseks motivatsiooniallikaks on just inspireeriv ülemus.
"Meedia vahendusel kuuleme tihti Apple'i inspireerivatest juhtidest või Google'i mõnusatest puhkenurkadega kontoritest. Veelgi enam on laialt levinud arusaam, et palk ongi üks olulisem töötamise põhjus," märkis CV Keskuse turundusjuht Henry Auväärt.
"Põhjuseks, miks pea pooled vastanutest teevad tööd ilma igasuguse motivatsioonita, võib olla üldlevinud arusaam, et töö ei peagi meeldima, vaid see on vajalik äraelamiseks," lisas ta.
"Kindlasti on neil ka kartus töökohavahetuse ees, sest paljudel on koormaks laenukohustus, mis tööotsingutel kuhugi ei kao. Kui 40% vastanutest töötab aga kohal, kus neid ei motiveeri mitte miski, siis mõjutab see paratamatult ka nende tööviljakust ning ettevõtte tulemusi üldiselt," kommenteeris Auväärt.
CV Keskuse uuringus osales kokku 1339 inimest.
Seotud lood
Ligi 40 protsenti töötajaid, kellel puudub igasugune motivatsioon oma ametis jätkamiseks, on pigem utoopiline kui tõsiseltvõetav suurusjärk, ütles Eesti Posti personaliosakonna juhataja Kadi Tamkõrv.
Üle 2600 töötajaga G4S-lt oodatakse rohkem tunnustamist ning juhtimise kvaliteedi tase peaks olema ühtlasem, selgus ettevõtte rahulolu-uuringust.
Umbes 20 protsendi SEB Panga töötajate jaoks on aktuaalne motivatsiooniküsimus, teatas kommunikatsioonijuht Silver Vohu.
38% Eesti ettevõtteist kavatseb lähikuudel palku tõsta, selgus CV Keskuse novembrikuisest uuringust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.