Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
„Teede maksustamisele on tavaliselt üks peamisi vastuargumente see, et ümberkaudsed ettevõtjad kardavad oma äride kahjustumist. Londoni ja Stockholmi kesklinna sissesõidu maksustamise näitel võib öelda, et tegelikult paranes hoopis seal asuvate kaupluste tarnesüsteem ning klientide arv ei vähenenud ja ettevõtjad suhtusid teemaksu kehtestamisse tänu sellele hoopis positiivselt,“ ütles professor Dago Antov möödunud nädalal TTÜs rahvusvahelisel teemaksuteemalisel konverentsil.
„Kesklinnas on palju ärisid, kes on huvitatud, et inimesed pääseksid autoga nende poodi. Praegu on aga olukord, kus Tallinna kesklinnas on ummikud, kuigi kaks kolmandikku seal ummikutes seisvatest autodest ei oma kesklinnas ei lähte- ega sihtkohta. Kui kesklinnast läbisõit maksustada, siis väheneksid kindlasti ummikud, kuid see ei tähenda, et poodidest kaoksid kliendid,“ lisas ta.
Seotud lood
Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
Tarbijakaitseamet koostas juhised, mida kasutatud autode müügil ja ostul silmas pidada.
Eestis rahastatakse teede korrashoidu ja uute teede ehitust peamiselt kütuseaktsiisist, samas on Euroopas trend üha enam teemaksu suunas. Ka Eestis võiks võtta kasutusele teemaksu, leiavad teadlased.
Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.